Say Bean!! - Reisverslag uit Goomboorian, Australië van Ilse Bot - WaarBenJij.nu Say Bean!! - Reisverslag uit Goomboorian, Australië van Ilse Bot - WaarBenJij.nu

Say Bean!!

Blijf op de hoogte en volg Ilse

08 Juni 2014 | Australië, Goomboorian

Ik leef nog!

Nadat de meiden zijn vertrokken ben ik nog 3 dagen alleen in Kuta, Bali gebleven. Natuurlijk was dit een stuk minder leuk dan met ze 3en. Eigenlijk zat ik een beetje mijn tijd uit en heb ik mijn tijd gevuld met strand, souvenirs en het afwimpelen van alles en iedereen die wat van je moet, aangezien je in je eentje nog een makkelijker doelwit voor ze bent. Op een gegeven moment was ik hier zo klaar mee dat ik maar in het hostel achter de computer ben gaan zitten. Zit je dan in Bali! Maar ik had weer even een afscheidsdip zoals ik deze trip al vaak heb gehad. Ondertussen weet ik hoe het werkt en wordt het ook steeds makkelijker. Ik ben meestal een aantal dagen op mezelf, geen zin om met andere te praten en daarna gaat het wel weer.

Ik was blij dat ik weer op het vliegtuig kon stappen. Melbourne voelde als thuiskomen en het was heerlijk!Het was wat frisser aangezien herfst eraan komt. Heerlijk na al die tijd in de tropen. Ik kon evengoed nog een korte broek aan hoor, geen zorgen!

Mijn eerste nacht kon ik terecht bij mijn Canadese vriendin Nicole. Hier heb ik gechilled en weer mijn koffer die daar nog steeds stond uitgezocht. Ik moest nu kleding mee voor koude dagen, maar ook voor hete dagen! Moeilijk te beslissen wat je nu in de backpack moet doen, aangezien ik geen idee heb hoelang ik nog weg blijf en wat heb je dan nodig? Uiteindelijk gelukt en mijn koffer staat op het moment te koop. Daarnaast heb ik een doos met spullen naar huis gestuurd, als het goed is komt er over 3 maanden aan;)

Ndat ik alles had geregeld ben ik weer naar mijn stamhostel gegaan. Ook had ik ondertussen contact gezocht met mijn oude collega's at showtime en ik kon twee dagen aan de slag! Was super gezellig en iedereen was blij me weer te zien!! Ook het geld kon ik wel gebruiken! Kon het hostel hier gelukkig van betalen!

Een week later stapte ik weer in een vliegtuig, dit keer richting Townsville. Hier woont mijn Aussie maatje Britany. Derek, Mieke en ik zijn hier geweest op onze trip alleen het enige wat we hiervan herinneren is regen regen regen regen regen regen. Zoveel regen, dat het bijna! ons humeur verpeste. Upon request a english translation of my amazing stay in The Ville.
I was welcomed in Townsville by Britany and her parents. It was fun to experience life in a Aussie family. They were so welcoming and hospitable. Britany took a week off of work especially for me. She showed me some amazing places, lookouts, beaches, creeks and some amazing restaurants!!!
On saturday she had a surprise planned for me. Her mom drove us and I had to keep me eyes closed. I wasn't suppose to open them until we were in front of the place............ It was an Aussie footy game!!!!!
She remembered me saying that I really wanted to see one and arranged the best seats in the house, it was very cool!!!
Thankyou!;)

Na mijn geweldige verblijf in the ville sprong ik weer op het vliegtuig. (7e keer in 2 maanden) En dit keer vloog ik naar Brisbane. Hier nam ik de bus die me in 3 uur naar Noosa bracht. Hier had ik afgesproken met Mark Glenn Harmony. Ik zal je vertellen hoe ik hem heb ontmoet.

Tijdens mijn trip met mijn broeder en vriendin besloten we te stoppen voor een uitkijkpunt. We keken onze ogen uit, en de enige andere mensen waren een man en een jongen van mijn leeftijd. We raakte aan de praat en we vertelden over onze gestolen telefoons en wat we deden in Australie. Ook vertelde ik dat ik van plan was langer te blijven en dat ik daarvoor famrwork moest doen. Mark woont in een klein dorpje aan een heel groot meer en kent veel farmers. Ook neemt hij zelf wwoofers in huis. Dit is werken voor kost en inwoning. Dit was ook de reden dat de jongen, Alex, bij hem was. Aan het einde van ons gesprek gaf hij me zijn kaartje en nodigde hij ons uit voor een bbq aan het meer en een gratis slaapplek voor onze auto. Na afscheid genomen te hebben besloten we te bellen waar het precies was zodat we bij hem langs konden gaan. Helaas was dit 1 dag nadat onze telefoons waren gejat en mijn nieuwe deed het nog niet! Helaas kon dit dus niet doorgaan!

UPDATE! Ik heb een bieb gevonden waar ik op internet kan ik heb nu dus alle tijd om mijn verhaal af te maken!

Makr en ik zijn al die tijd in contact gebleven en hij liet me weten dat hij me graag wilde helpen bij het zoeken van een farm etc. Hij heeft het in het kleine dorp waar hij woont verteld en twee mensen wisten hem te helpen. Dit waren Jim en Kerry. Twee super lieve mensen, die vrienden zijn met David en Sandi, eigenaren van de boerderij waar ik nu ben. David and Sandi krijgen veel mailtjes en telefoontjes per week met backpackers die geintresseerd zijn om op hun boerderij te werken voor hun visum. Gelukkig was mijn timing precies goed en hebben ze het ene plekje wat ze nog over hadden voor mij bewaard. Ze verzekerde me dat ik het niet beter kon treffen, dat de timing perfect was en dat ik het zeker naar me zin zou hebben. Klonkt allemaal te perfect om waar te zijn dus!

Mark bracht me naar zijn huis aan een prachtig meer en we hebben die middag gekajaked, strandwandeling gemaakt en hij heeft me veel weten te vertellen over de geschidenis van het jonge Australie. Savonds hebben we bebbqd en heb ik zijn buren ontmoet die super lief waren. Volgende dag kwam Jim me nog speculaasjes brengen die ik mee kon nemen.

Volgende dag bracht Mark me naam de farm waar nog 3 andere backpackers waren. 2 belgische (franse) meiden en 1 japans meisje. Iedereen was erg aardig en David vertelde dat hij nog bezig was met het klaarmaken van mijn caravan dus ik mocht een nachtje bij Yoko, de japanse, logeren. De dag erna verhuisde ik naar mijn prachtige carvan, waar ik vanmiddag een roomie bij krijg, een koreaans meisje.

Ook heb ik al een paar dagen gewerkt. We plukken groenen bonen en sorteren ze daarna. Ook heeft David me verteld dat hij iets speciaals voor mij in petto heeft. Ik wordt het nieuwe irrigation hulpje, het bewateren van de patches. Hij dacht dat dit wel wat voor mij was, aangezien het fysiek is en dacht dat ik dat wel aan kon. Ik weet niet of ik dat als een compliment moet opvatten, maar goed! Leuk dat ik een speciaal baantje krijg.

De eigenaren hebben een 20 jarige dochter die extreem gehandicapt is. Zit in een rolstoel en kan niet praten. Wij hebben de taak om overdag te werken, savonds te koken, afwas te doen, hun dochter bezig houden en het huis schoon houden. Op het moment weet ik niet hoe ik die 3 maanden ga volmaken! De dichtsbijzijnde stad is Brisbane en dat is 3 uur rijden. k heb voor mezelf gezegd ik moet het minimaal een maand doen en als ik dan echt diep ongelukkig ben mag ik weg. We gaan het zien!!

Komende drie maanden(hopelijk) zullen dus ongelovelijk saai worden en ik zal weinig te melden hebben anders dan how have you bean, i've bean there, say bean.

Bedankt voor al jullie onwijs leuke reacties weer! Heb een goede kermis!
Tot beans!

xxxxxxxxxxxxxxxxxx

ik wordt op het moment gepushed om aften sluiten aangezien ik op iemand laptop zit en het kost geld. Mark bracht me naar de farm waar ik nu ben. Het is een groene bonen farm ik werk half voor geld half voor kost en inwoning en het komt allemaal goed!!!
Tot snel haha xxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 08 Juni 2014 - 09:45

    Alice Knol:

    Heey Ilse

    Het klinkt allemaal weer spannend hoor je bent maar een stoere meid ik zal het je niet nadoen. Maar wat beleef je toch prachtige dingen( ook mindere natuurlijk maar die moet je snel vergeten ) Wat hebben jullie het mooi gehad in Azie he al die verhalen die Joy verteld en de prachtige foto's onwijs. Ik ben nu Piet aan het warm maken om volgend jaar naar Bali te gaan dat is een grote wens van mij maar ja hij heeft nog niet zoveel trek we zien het wel. Nou moppie zet hem op en nog heel veel plezier daar dikke kus van ons Piet en Alice

  • 08 Juni 2014 - 10:09

    Ank En Antoon:

    Ga het vanavond lezen. Geen tijd nu.KNOLLENDAG. het regent nu. Maar volgens het weerbericht straks de zon. We zullen op je proosten, lieve groetjesuit nibbik

  • 08 Juni 2014 - 10:25

    Ingrid:

    He skat
    Wij hebben ook Knollendag maar dit moet eerst gelezen worden hoor.
    Je hebt ons al veel verteld, maar dit verhaal lezen is ook prachtig.
    We gaan alle Knollen de groeten doen van je.
    Veel plezier en een dikke knuffel van ons.
    Mama xxxxx

  • 08 Juni 2014 - 10:37

    Joke:

    Haai Ilse.
    Ja zo gebeurt er wel wat in de tijd dat je daar nu bent.
    7x vliegen in zo'n (korte) tijd wil toch wel wat zeggen.
    Jammer dat je zo abrupt af moest sluiten, was benieuwd hoe het verder ging. Horen we vast wel weer. Veel plezier weer daar en hopen dat het lukt met je werk.
    Liefs Joke x

  • 09 Juni 2014 - 09:05

    Gerard En Margreet:

    Hoi Ilse,
    Wat is het toch altijd prachtig om jouw verhalen te lezen. Wat een avonturen beleef je toch.
    Nou de Knollendag gisteren was geweldig. En het werd ook nog prachtig weer, soms heel warm.
    Maar we hebben je wel gemist. Hopelijk ben je er volgend jaar weer bij!
    Nog veel plezier daar bij de aussies en we lezen je verslagen wel weer.
    Liefs van ons.

  • 09 Juni 2014 - 10:05

    Anja:

    Hoi Ilse,
    weer een prachtig verhaal, je maakt toch wat mee!
    Hoe zal je ooit weer wennen in het kleine Nederland?
    Veel plezier en geniet overal van, succes in de bonen
    liefs Anja en Wim

  • 09 Juni 2014 - 16:07

    Vera:

    hoi Ilse, blij om weer wat van je te horen en te lezen.
    ja meid alle keren afscheid nemen is niet leuk , maar gelukkig heb je je eigen zoweer gevonden .
    veel plezier met alles wat je daar weer gaat doen.
    en knollendag was weer heel gezellig ,alleen miste we er eentje maar volgend jaar ben je er toch weer bij ????????????????????? (met jou weet je het maar nooit).
    gr Vera xxxxx

  • 09 Juni 2014 - 20:45

    Corrie Bot:

    Ilse
    Wat leuk om weer iets van je te horen.
    We volgen je zo de weg die je gaat .
    probeer zoveelmogenlijk te genieten

    Kussen en groeten Opa en Oma.

  • 10 Juni 2014 - 13:29

    Gerda:

    Hoi Ilse
    Ja ja, je hebt het weer voor elkaar daar op de farm, misschien voor korte duur maar dat lezen we weer de volgende keer.
    En ook wij hebben weer een mooie Knollendag achter de rug.
    Nou meid heel veel plezier daar nog en tot de volgende keer.
    Groetjes de stammetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 29 Sept. 2011
Verslag gelezen: 528
Totaal aantal bezoekers 38106

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 18 Mei 2014

Australië & Azië

01 November 2011 - 14 Maart 2012

Stage Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: