Boontje komt om zijn loontje - Reisverslag uit Goomboorian, Australië van Ilse Bot - WaarBenJij.nu Boontje komt om zijn loontje - Reisverslag uit Goomboorian, Australië van Ilse Bot - WaarBenJij.nu

Boontje komt om zijn loontje

Blijf op de hoogte en volg Ilse

16 Juli 2014 | Australië, Goomboorian

Lieve allemaal. Eindelijk weer een verhaaltje! Zit nu al 5 weken op de farm. Ik zeg al maar de tijd kruipt voorbij en kan niet wachten totdat het over is. 8 weeks to go!!

Ik dacht dat er weinig zou gebeuren en dat ik weinig te vertellen zou hebben, maar het tegendeel is waar.

De regels zijn je moet 88 dagen farmwork doen om je tweede jaara visa te verdienen. Omdat ik op de boerderij ben en full time beschikbaar ben tellen alle dagen, dus ook de vrije dagen, dir is wel heel fijn. Als alles goes gaat ben ik hier 5 september klaar.

Ik begon hier met twee bwlgiache meiden, 1 japanse en 1 zuid koreaan. Leuke lieve meiden dus gelukkig viel dat mee. Ik woon in een caravan samen met sunny, het zuid koreaanse meisje en dit is nu mijn buddy. We kunnen het gelukkig erg goed vinden samen en al was het niet voor haar was het veel moeilijker geweest. Sunny werkte als zangeres in korea. Ondertussen hebben we haar horen zingen en ze is zo verschrikkelijk goed! Afgelopen vrijdag zijn we voor het vaarwel van een van de meiden naar een karaoke bar geweest en ze kreeg een staande ovatie! We hebben hasr overgehaald om aan een locale talentenjacht mee te doen en het zal gek gaan mocht ze niet winnen!! Hebben wij ook weer een uitje!

De eigenaren hebben nog 1 dochter thuis wonen. Ze is 20 en zwaar gehandicapt. Ze zit in een rolstoel en kan communiceren door gebruik te maken van 3 handbewegingen. Ze houd heel erg van muziek dus ze heeft altijd haar muziek keihard aan.

Ik ben een woofer. Dit houdt in dat ik werk voor accomodatie en eten en dus mijn visum. Het is een groene bonen farm. Gelukkig krijgen we betaald voor het aantal bonen die we plukken maar helaas niet veel. Wat ik deze 5 weken heb verdiend, verdiende ik normaal in 1 week, maar goed je kan niet alles hebben!

Ik heb geluk dat ik de snelste plukker ben en dus ook het meeste verdien. Daarnaast ben ik ook berantwoordelijk voor het bewateren van de patches. Farm is zon 150 acres groot dus daar komt veel bij kijken. Gaat altijd wel iets mis en het is niet heel fijn om 6 uur sochtend met 1 graden een nat pak te krijgen, maar goed wat doe je eraan!

Komt er dus op neer dat ik hele andere verantwoordelijkheden heb als de rest waar ik tot een week geleden niet voor kreeg betaald. De farmer is een vreemde man en niet altijd even eerlijk. Veel mensen willen hierdoor niet meer voor hem werken. Afehlopen week heb ik met hem gepraat dat dit voor mij niet werkt en ondertussen hebben we een deal gemaakt. Ik keijg nu voor alles wat ik doe betaald. Heel fijn dus.
Grappig how belangrijk dingen worden zodra je in een gesloten ongeving zit en bijna geen contact hebt met de echte wereld

Ondertussen ben ik een weekendje naar de man die mij aan deze job heb geholpen geweest en ben er achter geklmen dat mensen toch niet zomaar altijd aarsig voor je zijn. Mijn vriendin brittany kwam me berassen dat weekend en dat had ze aamen met hem bedacht. Maar zodra ze er was veranderde hij en was hij toch niet zo vlij dat hij geen aandacht meer van me kreeg. Heel bjjOnder en blij dat deze 'vriendschap' dus over is. Hij heeft ons wel een mooie dag besorgs op een mooie zeil boot dus daar waren we blij mee.

Het werk is zwaar en het is sochtend en savonds super koud het is hier namelijk winter!! Overdag nog wel heet dus niet verkeerd.

Dit weekend kregen sunny en ik vrij en zijn we samen naar noosa geweest. Lekker op jet sttand gelegen en gewandeld en een wilde koala gezien dus dat was heerlijk. Helaas heeft het farm ritme ons nog steeds te pakken en lagen we om 9 uur in bed en om 5 uur wakker.

Tussen al het werken door heb ik de voetbal weten te volgen!! Wat onwijs jammer toch weer!!!

In deze 8 weken ga ik keihard bonen plukken want het volgende avondtuur kotm eraan! Ik ga samen met brittany de westkust en tasmanie doen! Super mooi en veel zin in dus dat hou ik in mijn gedachten!!

Mijn adress de komende weken is 1476 tin can bay rd goomboorian 4570 qld australia. Dus als je langs wilt komen graag!!!!

Verder denk ik aan mijn plannen en wat hier na, maar dat is nog ombepaald! Geen idee nog, aar ik weet wel dat het wer super wordt pm thuis te komen. Besef des te meer wat een goede vrienden en familie ik heb thuis! Bedankt allemaal dn tot snel!!!

Xxxxxxxxxxxxxxx
Fotos zijn weer op Facebook the vinden!

  • 16 Juli 2014 - 06:32

    Kristel:

    Wat een bikkel ben je toch Ils! Ben zo trots op je. Hou inderdaad in gedachte waar je het voor doet! Nog even doorzetten en daarna heb je weer een geweldige tijd. Succes ils! Liefs

  • 16 Juli 2014 - 08:14

    Ingrid:

    Dat is waar, je bent zeker een bikkel en na dit grote avontuur kan je de hele wereld aan.
    Gelukkig gaat het weer goed met je en ontmoet je vooral, leuke mensen, de andere moet je links laten liggen, maar dat hoef ik je niet te vertellen.
    Pas goed op jezelf.
    Een hele dikke kus en veel liefs.

    Pa en Ma

  • 16 Juli 2014 - 08:20

    Nicole:

    Doe je best meid! Dikke kus

  • 16 Juli 2014 - 11:50

    Antoon En Ank:

    Weer een mooi verhaal.wat een werk moet je verzetten om je geld te verdienen.je weet waar je het voor doet. Lieve groetjes van ons.

  • 16 Juli 2014 - 12:50

    Gerda:

    He Ilse, je moet wel sterk in je schoenen staan.
    Dat doe je, ik zal kijken met onze vakantie of je op de route ligt, om ff langs te komen.
    Succes verder, en denk om je zelf.
    Groetjes de stammetjes

  • 16 Juli 2014 - 17:09

    Alice Knol:

    Heey Moppie

    Ja ja wat maak je allemaal weer mee he maar je bent sterk dat zie je maar weer.Nou meissie zet hem nog ff op he het gaat je lukken dikke kus Piet en Alice

  • 16 Juli 2014 - 20:44

    Anja:

    Je maakt ook van alles mee daar down-under!
    Niet alleen vakantie, feesten en mooi weer, Je doet het goed!
    Veel geluk en geniet zelfs van het harde werken.
    liefs Anja en Wim

  • 17 Juli 2014 - 18:30

    Vera:

    hoi Ilse, met dit werk komt je achtergrond maar goed van pas.
    je met een bikkel met werken en je doet alles wat op jou pad komt en dat neem je mee in je verdere leven .
    nou is het even andersom met het weer , bij jou is het koud en wij zweten de pan uit .
    en net wat je zegt , je kan niet alles hebben .
    nou meid maar weer veel plezier met alles .
    gr Vera xxxxxxxxx

  • 17 Juli 2014 - 22:53

    Chyla :

    Nog even volhouden Ilse! Het gaat je natuurlijk lukken. Chyla en Sjaak

  • 23 Juli 2014 - 10:33

    Mieke:

    Je bent een topper Ils!!! Mis je!! XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 29 Sept. 2011
Verslag gelezen: 671
Totaal aantal bezoekers 38128

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 18 Mei 2014

Australië & Azië

01 November 2011 - 14 Maart 2012

Stage Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: