De tijd gaat te snel!! - Reisverslag uit Saint Kilda, Australië van Ilse Bot - WaarBenJij.nu De tijd gaat te snel!! - Reisverslag uit Saint Kilda, Australië van Ilse Bot - WaarBenJij.nu

De tijd gaat te snel!!

Blijf op de hoogte en volg Ilse

21 December 2013 | Australië, Saint Kilda

Hallo allemaal!

Hier eindelijk weer een verhaaltje! Het is een lange tijd geleden, maar neem dit als een goed teken aangezien ik druk ben geweest!

Ik heb jullie verteld over de newbies melbourne groep waarmee ik uit eten ben geweest. De middag na mijn laatste verhaal heb ik een comment gepost in de facebook van de newbies, met daarin dat ik opzoek was naar een baantje en waar ik precies op zoek naar was. Dezelfde dag reageerde iemand met, stuur me je cv ik ken iemand die de eigenaar is van een aantal restaurants. Gelijk gedaan, gelijk een mail terug van de head chef, twee uur later en telefoontje gekregen en de dag erna had ik een job interview. Ze waren erg enthousiast over mijn cv (wat ik niet helemaal begreep aangezien mijn enige ervaring in een keuken is eieren bakken en mijn zelf aangeleerde snijtechnieken haha). Al met al mocht ik een paar dagen later terug komen op proef, nu bijna een maand later ben ik super veel aan het werk en deze week maak ik rond de 55 uur met dagen van 15 uur, dus het werk is inderdaad helemaal goed gekomen! Het betaald ook erg goed, heb nog nooit zo veel geld verdiend! Uiteindelijk komt het allemaal wel op hetzelfde neer met boodschappen etc, maar het leuke is, is dat ik vaak savonds werk en dus op mijn werk eet, ook is er vaak eten over dat ik mee naar huis neem en dus hoef ik bijna geen boodschappen te halen, dat scheelt weer!!

O ik heb nog helemaal niet verteld wat voor werk het is. Ik ben een casual chef bij showtime events. Dit is een event organisatie die een eigen accomodatie hebben. Personeelsfeestjes, bruiloften etc. Er is dus een heel team op de vloer aanwezig om alles klaar te maken en wij maken in de keuken al het eten klaar. Vaak is het fingerfood. De obers gaan dus langs met kleine hapjes etc, maar we hebben ook events waar we voor iedereen een bord met eten klaar moeten hebben, stressvol! maar super leuk en mijn collega's zijn ook leuk. Een aantal nieuwzeelanders en wat aussies. Erg gezellig! Het is allemaal casual, dus wanneer het druk heb ik veel werk, en wanneer het rustig is niet. nu dus erg druk met alle christmas parties maar waarschijnlijk is januari erg rustig helaas. Zal dus weer op zoek gaan naar iets nieuws. Gelukkig kan ik nu even wat geld sparen!

Ook heb ik twee weken geleden op een markt gestaan om t shirts te verkopen haha. Super saai maar wel grappig en goed geld!

Dat ga ik nodig hebben ook want over bijna een maand!!! krijg ik bezoek! Derek en Mieke hebben besloten om me op te komen zoeken voor een maand! Super leuk en we gaan een hele mooie reis maken! Ben nu nog aan het uitzoeken wat het leukste is om te doen en de goedkoopste manier om te reizen. Maar ik heb hier genoeg mensen die het al gedaan hebben en veel tips hebben!!
Waarschijnlijk wordt het Sydney-cairns en dan een vlucht naar Melbourne om te laten zien waar ik woon etc. En vanuit daar vliegen ze terug naar huis.

En dan is het alweer tijd voor het volgende avontuur!! Azie! Het lijkt nu nog zo ver maar het gaat snel!!

Deze week was het weer erg bijzonder. De week begon redelijk fris en woensdag was het 40 graden met een onwijze droge wind, leek of je in een woestijn zat! Gelukkig was ik aan het werk in de airco, ik denk dat dat de beste plek ik waar ik had kunnen zijn. Het weer hier is echt 4 seizoenen in 1 middag, nog erger dan christchurch. Ene moment koud, dan warm, wind, regen, hagel. Dan denk je dat je het door hebt en draag je iets voor warm weer, blijkt het dat je een regenjas mee had moeten nemen en een paraplu.

Verder heb ik een aantal leuke feestjes gehad en geniet volop! Een aantal mensen leren kennen via feestjes en newbies en op het moment eigenlijk te weinig tijd om met iedereen te meeten. Goede tekens dus!

Mijn originele plan was om na Azie al naar huis te komen en ik zit eraan te denken dit plan te veranderen. Mijn visum is immers een jaar, dus geef me een goede reden daar niet gebruik van te maken, aangezien je deze visum maar 1x kan aanvragen. Wat ik nu denk is na Azie terug naar Melbourne, weer wat geld verdienen en dan de oostkust verkennen!

Het uploaden van foto's gaat niet meer op deze site dus daarvoor verwijs ik jullie door naar facebook.

Heel vreemd dat kerst er aan komt! Totaal geen kerstsfeer of iets dergelijks. We doen secret santa met de flat dus dat wordt gezellig. We zijn ook bezig met het idee om een kerstdiner te maken met ze allen. Geen werk met kerst en nieuwjaar gelukkig. Nieuwjaar gaan we waarschijnlijk naar het strand vanwaar we het vuurwerk kunnen zien en de volgende dag gaan ik naar een festival met mijn roomies.

Ik vind het nu eigenlijk wel leuk om een kamer te delen! We hebben vaak karaoke voor het slapen gaan waar we keihard met de muziek mee zingen en vandaag zijn we alledrie vrij en lopen we nu(14.35) nog steeds in pyama en hebben we een beauty dagje.

Verder staat er nog niet heel veel op de agenda. Ik krijg elke week mijn rooster dus ik bekijk per week wat ik doe!! Eigenlijk is het nu al aftellen en heb nog maar vier weken om hier volop te genieten, dus dat is wat ik ga doen!!

Ik hoop dat jullie allemaal hele fijne feestdagen hebben! Houd elkaar warm! Voor degene die ik geen kerstkaart heb kunnen sturen sorry!! Maar via deze weg wens ik ook JOU! mooie dagen toe!

Tot snel allemaal!!
xxx

  • 21 December 2013 - 09:14

    Alice Knol:

    Hoi Ilse

    Meid wat lekker dat je zo geniet daar maar een jaar is wel héél lang he. Wij missen jouw ook he maar ja als jij het red zullen wij dat ook wel doen toch? Nou meid veel plezier daar nog dikke kus Alice

  • 21 December 2013 - 09:35

    Ingrid:

    He schat
    Had je toch nog even tijd om een verhaal te schrijven?
    Altijd weer leuk om te lezen.
    Veel plezier en voor Kerst spreken we elkaar nog wel.
    Veel liefs Mama

  • 21 December 2013 - 09:52

    Ank En Antoon:

    Met plezier weer je verhaal gelezen,je hebt het daar geweldig. En leuk dat Derek en Mieke komen.Heel veel plezier met elkaar. Wij wensen je in ieder geval een heel mooi en gelukkig 2014. Lieve groetjes uit vandaag zeer regenachtige en winderig nibbixwoud.xxxxxxxx

  • 21 December 2013 - 12:26

    Vera:

    hoi Ilse , wat kan jij het toch leuk schrijven ik heb gelachen over jou werkervaring in de keuken maar dat maakt niet uit je heb werk en daar gaat het om.
    je heb gelijk dat je daar blijft (alhoewel ik mis je wel ook onze uitjes in Amsterdam) maar dat doen we wel weer als je thuis bent en wanneer dat is zien we wel.
    heel veel plezier met de feestdagen en we mailen weer.
    gr Vera

  • 21 December 2013 - 21:15

    Joke.:

    Haai Ilse.
    Leuk om weer wat over je te lezen. Wat is het toch mooi dat je zo blij bent met je baantje. En dan ook nog eens zo lekker er mee verdienen. Maar dat kun je straks natuurlijk wel goed gebruiken. Mooi dat je al een beetje info hebt van mensen wat je zoal kunt gaan bekijken. En kerst aan het stand met vuurwerk is toch nog niet zo verkeerd? Hier is het ook niet alles met die regen. Geniet er maar lekker van en neem maar een lekkere borrel om te proosten op het nieuwe jaar. Dat gaan wij ook doen.
    Liefs Sjaak en Joke. x

  • 22 December 2013 - 10:59

    Margreet En Gerard:

    Leuk om weer wat van je te horen en te lezen dat alles goed met je gaat. Geniet er nog maar van en je hebt gelijk dat je waarschijnlijk nog wat langer in Australië blijft. Veel plezier met het bezoek van Derek en Mieke. En ook je ervaringen in Azië krijgen we vast te horen van je. En voor 2014 wensen wij je heel veel geluk en reisplezier.
    Lieve groetjes van Margreet en Gerard

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 29 Sept. 2011
Verslag gelezen: 400
Totaal aantal bezoekers 38119

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 18 Mei 2014

Australië & Azië

01 November 2011 - 14 Maart 2012

Stage Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: