Happy new year! - Reisverslag uit Saint Kilda, Australië van Ilse Bot - WaarBenJij.nu Happy new year! - Reisverslag uit Saint Kilda, Australië van Ilse Bot - WaarBenJij.nu

Happy new year!

Blijf op de hoogte en volg Ilse

04 Januari 2014 | Australië, Saint Kilda

Gelukkig nieuwjaar allemaal!!

Eindelijk is het weer wat rustiger om een verhaaltje te typen. De laatste tijd zo druk gehad met allen maar leuke dingen!.

Sinds mijn laatste verhaal is er niet heel veel veranderd, maar ik heb vooral erg genoten!

Laatste dag op het werk voor de kerst was erg gezellig. We kregen kerstpresentjes en het voelde als de laatste dag van school voor de vakantie. Het wordt steeds leuker op het werk, kan het goed vinden met mijn collega;s en wordt steeds zelfstandiger in het werk. Ik weet nu hoe de meeste gerechten gaan, waar alles staat etc, dus ik hoef niet meer na elke handeling te vragen wat ik moet doen of waar iets staat. Twee van mijn collega's hebben we uitgenodigd om volgende week op onze vrije dag wat leukste gaan doen. We gaan waarschijnlijk naar een kersen boerderij ergens twee uur rijden van de stad waar het erg mooi schijnt te zijn en je zelf je bessen kunt plukken.

Kerst zelf was ook erg leuk! Kerstavond hebben we met alle huisgenoten thuis een feestje gemaakt. Volgende dag kerstontbijt en daarna gelijk begonnen aan de kerstlunch. De dag ervoor met een aantal huisgenoten boodschappen hiervoor gedaan, maar dit was geen succes. We moesten eten kopen voor 15 man en we deden boodschappen met 6. Iedereen had natuurlijk een mening en wilde iets anders. Uiteindelijk heb ik de jongens op vlees uitgestuurd zodat wij rustig aan de rest konden inslaan. Uiteindelijk met ze allen eten gemaakt, wat erg gezellig was. Bijna iedereen werkt in een keuken dus het leek af en toe net een echte keuken. Af en toe hoorde je BEHIND! or HOT POT! erg grappig. Uiteindelijk hadden we lekkere salades, pompoen en aardappels uit de oven, knoflookbrood en natuurlijk bbq. Super warme dag, dus we konden niet wachten tot het eten klaar was en we naar het strand konden!

Tweede kerstdag weer naar het strand en de rest van het eten opgegeten.

Het weer is nog steeds heel erg raar. De ene dag is het 40 graden en de meeste dagen is het fris en regent het. Ik denk dat er een vloek op me rust aangezien het twee jaar geleden in Nieuw Zeeland ook zomer moest zijn, maar ook daar regende het meeste van de tijd. Ik vind dit nu niet heel erg. Ik werk veel, dus kan ik me werkkleren naar me werk en hoef me niet druk te maken dat ik het mooie weer mis. Gelukkig is het de dagen dat het moet wel mooi weer! Met kerst bijvoorbeeld. Ook heb ik vorige week zondag met een meetup groep beachvolleybal gespeeld. Ik ben nog nooit zo rood geweest in mijn gezicht! Het waaide erg hard die dag dus had niet door dat ik enorm aan het verbranden was!

Toen ik terug liep van het volleybal werd ik geroepen door een meisje dat reclame aan het maken was voor kitesurfen. We raakten aan de praat en ze bleek nederlands te zijn. Ik zei dat ik nog weinig nederlanders had ontmoet, en zij zei hetzelfde. 30 min later stond ik daar nog steeds en opeens waren we met 4 nederanders. Heel toevallig hoorde een jongen ons praten en die kwam bij ons staan, waarop een andere jongen volgde die hetzelfde deed, super toevallig! Hoe grappig het ook is om weer even Nederlands te praten, echt veel behoefte heb ik niet om veel met ze om te gaan. Dat komt wel weer als ik terug in Nederland ben. Vind het nu leuker om andere mensen te ontmoeten!

Ik deel een kamer met o.a. een brits meisje. Haar vrienden van thuis zijn ook in Melbourne en alles wat je van haar hoort gaat over Engeland en hoe veel beter het daar is. Ze vind de mensen die engels niet als eerste taal hebben maar irritant en ze is het liefst de hele tijd omringt door engelsen. Naar mijn idee zit je hier dan een beetje op de verkeerde plek. Dit brengt zeer veel irritaties met zich mee en de andere kamergenoot en ik zijn er dan ook goed klaar mee! Ben blij dat zij er ook zo over denkt, want hoe slecht het ook is roddelen schept een band!! Ben ik de korte tijd dat ik hier ben dus ook erg close met haar geworden en we kunnen erg lachen samen. Toch jammer dat we elkaar over drie weken waarschijnlijk niet meer veel zullen zien.

Een ander huisgenootje is vorige week plotseling vertrokken. Haar vader had eerste kerstdag een beroerte gehad en ze heeft dus de eerstvolgende vlucht naar huis geboekt en gegaan. Nog een klein afscheids feestje voor haar gehad, wat best raar was. Ze is hier twee jaar geweest en nu moest ze opeens weg. Uiteindelijk vloog ze oudjaarsdag om 23.55 Blijkt dat haar vader een tumor in zijn hoofd heeft en hij is op het moment complet verlamd. Heftig verhaal dus, hopelijk komt alles goed! Wat is alles dan toch opeens onbelangrijk. En hoewel je dan wel aan de andere kant van de wereld ben, ben je gelukkig toch binnen twee dagen thuis.


Oudjaarsdag gingen de meeste van onze huisgenoten naar een bush party, een feest midden in de bush. Omdat mijn roomie en een andere huigenott en ik al kaarten hadden voor een festival op de 1e konden wij niet mee. Wij zijn savonds naar een park gegaan waar we hoorde waar een feest zou zijn. Dit was een ongeoraniseerd feest waar iedereen muziek mee neemt. Er zijn zelfs mensen die wc huren om daar neer te zetten. Het schijnt voor het tweede jaar te zijn dit jaar en je hebt het gevoel op een festival te staan. In elke hoek van het park djs en zo verschirkkelijk veel mensen. Uiteindelijk daar het vuurwerk gezien wat erg mooi was.
Volgende dag wakker geworden met een onwijze kater en en roomie met een super groot gat in haar knie. We waren niet tegelijk naar huis gegaan, dus ik had geen idee, maar ze was snachts gevallen. Ik hoopte natuurlijk dat ze evengoed mee kon naar het festival dus heb haar proberen op te lappen. Uiteindelijk viel ze flauw en had onwijs veel pijn. Had geen idee wat ik moest doen en besefte dat ik eigenlijk geen idee heb waar de eerste hulp etc is. Nu hadden we dit nu niet nodig, maar stel je voor. Ik heb geen eens pleisters! Onder de douche maar proeren schoon te schrobben en uiteindelijk op het fetival naar de eerste hulp gegaan. Het bleek ontstoken te zijn en het zag helemaal zwart. Hier hebben ze het op een hele pijnlijke manier schoongemaakt en uiteindelijk zag het er stukken beter uit! Uieindelijk toch nog een hele leuk dag gehad op het festival, ondanks de regen!
Nu speel ik elke morgen voor zuster voor het opknappen van de wond.

Volgende dag gewekt door een huisgenoot die vroeg of we mee wilden naar phillip island binnen 30 minuten. Wij dus snel gedouched en mee gegaan. Dit is een toeristisch eilandje 1,5 uur vanaf de stad. Er zijn koala's, kangoeroes, en pinguïns te zien en mooie stranden etc. Toen we daar aankwamen hebben we een heerlijke bbq gemaakt op een van de publieke bbq's. Iedereen was zo moe van al het gefeest van de afgelopen weken dat we daarna de hele middag op het gras hebben gelegen en weinig van het eiland hebben gezien. Uteindelijk nog naar de pinguin parade geweest, niet iedereen ging mee omdat je 25 dollar moest betalen, maar ik dacht ik ben hier nu toch. Je kon op een tribune zitten aan het strand om te kijken naar de piguins die terug kwamen na een dag jagen. Je mocht geen foto's maken omdat de pinuins blind konden worden van het flitsen. We moesten erg lang wachten, maar uiteindelijk kon je ze aan zien komen zwemmen. De oversteek van zee naar huis over het strand schijnt het gevaarlijkste moment uit hun leven te zijn aangezien ze opgepikt kunnen worden door vogels etc. Hiervoor verzamelen ze in groepen en als ze er klaar voor zijn steken ze over. Het was erg grappig om te zien. Af en toe zag je eentje die toch niet durfte, terug rennen en aansluiten bij een ander groepje. Daarna kon je langs een hekje met ze mee lopen waar je uiteindelijk 30 cm bij ze vandaan was. Al met al leuk om te zien, maar iedereen op de tribune werd helemaal enthousiast van de kangoeroe die voorbij kwam hoppen langs het strand!! Daarna bij het mee wandelen met de pinguins kwam er ook nog eentje voorbij. Wat kunnen die beesten hoog springen zeg!

Al met al een super drukke week dus, maar erg leuk! Nu weer aan het werk, wat zwaar tegen viel na deze week. Helaas hebben we het in de maand januari niet heel druk en hebben we veel bruiloften. Ik kan de meeste weken maar twee of drie dagen werken helaas. Gelukkig wel dagen van 10-15 uur dus het geld komt evengoed binnen!

Dit geeft me veel tijd om mijn laatste weken hier in te plannen en natuurlijk om te kijken wat we op onze trip gaan doen! Ik ben vorige week naar een reisbureau geweest om te kijken wat de beste opties zijn voor de trip. Uiteindelijk een camper/auto geboekt en een aantal trips. Zoals een zeiltrip van 3 dagen over de whitsundays en een boottrip van twee dagen over frasier island. Ziet er allemaal zo mooi uit!! Kan echt niet wachten tot het zo ver is!!

Van de week mijn terugvlucht vanaf Bali omboeken tot een vlucht terug naar Melbourne, kijken hoe ik in Sydney kom een een ticket naar bankok toe. Tijdens het reizen kan ik mijn koffer bij en vriendin hier neer zetten die van plan ishier lang te blijven. Ik kan dus op zoek gaan naar een 2e hands backpack die ik mee kan nemen op reis! Zo hoef ik op het moment nog even niets terug te sturen!

Het plan voor de trip is nu:
Beginnen in Sydney en dan in 3,5 week omhoog naar Cairns, ondertussen onwijs veel mooie dingen zien. We hebben een campertje voor 4 pers maar er kunnen twee pers in slapen (goedkoopste optie:)) We zullen dus een tentje erbij moeten hebben waar we om de beurt in kunnen slapen onder de sterren! Vanaf Cairns heb ik voor ons drieen een terug vlucht geboekt naar Melbourne (Derek en Mieke vliegen vanaf daar terug naar Ned) In Melbourne gaan we 1 dag de great ocean road doen en de andere twee dagen zal ik ze de prachtige stad laten zien en kijken waar ik werk etc. Kan niet wachten!! Als Derek en Mieke weer weg zijn blijf ik denk ik nog 1 week in Melbourne en dan ga ik richting Azie. Dit weet ik nog niet zeker aangezien ik Joy en Maite pas eind Maart ga zien waarschijnlijk. Ik moet nog even kijken of ik een reismaatje wil zoeken voor die eerste paar weken, ik alleen ga of dat ik gewoon later heen ga. Maar dit komt goed!

Vandaag op het werk onwijs veel eten mee gekregen van het, kon het amper tillen. Heb de komende vier dagen vrij en ik denk dat ik voor geen van die dagen eten hoef te kopen! Heerlijk om in een keuken te werken, hoef bijna nooit boodschappen te doen haha. Moet wel echt uitkijken en weer meer gaan hardlopen!! Het wordt de maanden dat ik ga reizen mega warm dus alle extra kilotjes zullen het alleen maar warmer maken:) Waar is die discipline?!!

Bedankt weer voor het lezen van mijn verhaal!! Stuur me aub wat discipline op, dan stuur ik wat warmte naar jullie toe! ( Alhoewel ik hoorde dat jullie niets te klagen hebben qua winter? FIJN!

Geniet van jullie vakantie, werk, familie, vrienden, nieuwjaar en ik spreek jullie snel weer!!

Dikke groetjes xxxxxxxxxxx

P.s. sorry als ik niet reageer op berichtjes, mailjtes etc. Ben zeer slecht in het contact houden en heb het echt druk gehad. Stel het wel zeer op prijs en doe echt mijn best!! :):):)

  • 04 Januari 2014 - 15:54

    Vera:

    hoi Ilse wat weer een heel mooi verhaal van je .
    je geniet erorm met van alles wat je doet en de vooruitzichten zijn ook super.
    gr Vera xxxxx

  • 04 Januari 2014 - 15:56

    Antoon En Ank:

    At weer een heerlijk verhaal.we vinden het erg leuk hoor .weten wat je zoal doe. Werken en veel plezier maken.mooi toch? Lieve groetjes van ons

  • 04 Januari 2014 - 16:23

    Gerda:

    Hoi Ilse, gelukkig en een gezond en mooi vakantie jaar.
    Leuk om je verslag weer te lezen.
    Heel veel plezier met alles en denk om je lijn, haha
    Groetjes uit Wognum

  • 04 Januari 2014 - 17:12

    Ingrid:

    Dat ziet er goed uit ilse, derek en mieke zullen daar een fantastische tijd met je hebben.
    We hebben net een tijdje met elkaar gesproken, maar nu zijn er een aantal dingen toch wat duidelijker geworden. leuk hoor je hebt het maar weer goed voor elkaar.
    Veel plezier en wat de warmte betreft, iedere dag 40 graden is ook geen pretje.
    xxx mama

  • 04 Januari 2014 - 19:08

    Barbara:

    Hey Ilse,
    veel plezier en succes met al je plannen!
    het was weer leuk om te lezen wat jij daar allemaal beleefd!
    groetjes fam. Bakkum

  • 05 Januari 2014 - 19:33

    Joke:

    Haai Ilse.
    Ik wens je de allerbeste wensen toe voor 2014. Maar dat zal met jou wel goed gaan. Lekker warm zo met de kerst. Het wordt hier morgen 12graden dus ook niet verkeerd voor hier.
    Je kamergenootje over 3 weken weg schrijf je! Nou komt dat dan niet super uit, want je krijgt er dan twee voor terug.(hi hi) We noemden het net op. Precies over 3 weken komen ze naar je toe. Mieke zal mij nog alles laten zien waar jullie zoal naar toe gaan. Heel veel plezier tot die tijd en geniet ervan. Liefs Sjaak en Joke. xxx

  • 05 Januari 2014 - 21:10

    Oma:

    Ilse
    Wat weer een mooi verhaal ,je doet wel veel ervaring op.
    We genieten er erg van,al moeten we wel lang op je wachten.
    Geniet maar je ben er nu.
    Gr oma en opa

  • 13 Januari 2014 - 23:56

    Sjaak En Chtyla:

    Heerlijk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Blijf genieten!
    Liefs, Sjaak en Chyla

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 29 Sept. 2011
Verslag gelezen: 445
Totaal aantal bezoekers 38125

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 18 Mei 2014

Australië & Azië

01 November 2011 - 14 Maart 2012

Stage Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: