Wat kan er veel gebeuren in 24 uur! - Reisverslag uit Saint Kilda, Australië van Ilse Bot - WaarBenJij.nu Wat kan er veel gebeuren in 24 uur! - Reisverslag uit Saint Kilda, Australië van Ilse Bot - WaarBenJij.nu

Wat kan er veel gebeuren in 24 uur!

Blijf op de hoogte en volg Ilse

14 November 2013 | Australië, Saint Kilda

Zoo het is nu ongeveer een week geleden dat ik mijn eerste verhaal schreef en wat is er al weer veel gebeurd! Terwijl ik dat verhaal schreef ontmoette ik een meisje die naast mij op de computer zat. Ze kwam ook net aan en moest ook net inchecken dus vervolgens hebben we de daarop volgende twee dagen samen opgetrokken. Het weer was (is het nog steeds eigenlijk) super slecht! Veel regen en wind dus we zijn die dagen gaan rondwandelen en een aantal musea bezocht.

Ondertussen nog steeds veel bezig met werk en een huisje zoeken. Ik heb ondertussen al een stuk of 9 huisjes bekeken, maar allemaal niet naar mijn smaak. Of heel mooi, maar veel te duur. Of mooi, maar geen goede locatie, er is altijd wel wat. Ook het werk zoeken ging nog niet heel voorspoedig. Aangezien iedereen! echt iedereen! die ik hier ontmoet op zoek is naar hetzelfde, werk en onderdak, wordt dit ook lastig! Van te voren had ik dit totaal niet verwacht, en dacht dat ik nog een beetje bijzonder zou zijn. Ondertussen is heel Engeland en Ierland hier neer gestreken en proberen ze zo onder de crisis in hun eigen land uit te komen. Zo ver voor speciaal zijn dus.

Ondertussen een aantal movie nights gehad in het hostel en ik merk dat iedereen een beetje gedeprimeerd raakt door het niet kunnen vinden wat ze zoeken en het weer. Daarvoor ben ik hier niet heen gekomen, dus ik moet zorgen dat ik het voor mezelf zo leuk mogelijk maak!

Hoe maak je het zo leuk mogelijk? Door jezelf te omringen met leuke mensen! Waar zijn de leuke mensen? Op dit moment niet in dit hostel. Ik heb bijna een hele nacht plannen zitten maken op een trip te gaan maken! Aangezien ik door het weer geen werk kan vinden en het huisje lukt ook niet. Waarom niet reizen totdat het beter wordt?! Mijn plan was eerst sydney en daarna christchurch, op bezoek bij mijn oude vrienden!

De dag erna toch nog maar even naar een huisje toe aangezien ik daar al op had gereageerd, en dit sprak me zowaar aan! Het is niet helemaal wat ik in gedachten had, maar ik heb even gerekend en kwam er achter dat ik op deze manier goed kan sparen om te reizen! Ik deel mijn kamer met 1 meisje betaal 120 per week en deel het huis met tien anderen!! Ze houden allemaal van een feestje en een bbq en niet te vergeten, al kijk je uit het raam zie je de zee!! Toen ik de huisgenoten ontmoette vertelde ik dat ik op zoek was naar werk en dat het erg moeilijk was, toen zij het meisje! Zoek je werk? Je bent aagenomen! Zij werkt in een koffie zaak waar ze net een fultimer zoeken! Gelijk de volgende dag heen gegaan, hoefde mijn cv niet te laten zien, en ik mag over 13 dagen terug komen om mijn eerste dag te gaan beleven! Er blijven dus precies 12 dagen over voor een trip naar christchurch! Gelijk een ticket geboekt en vanavond zal ik mijn oude vrienden weer gaan zien. Super veel zin in! En natuurlijk en heerlijk gevoel dat als ik terugkom een huisje en een baan heb! Ongelofelijk hoe het binnen een dag kan veranderen. Van een beetje deprimerend naar super exited!

Toch wel bijzonder om constant alleen te zijn. Natuurlijk ben je niet altijd alleen want in het hostel heb je wel mensen om je heen, maar uiteindelijk doe je alles alleen! Op het begin vond ik dit wel lastig, maar begin er steeds meer aan te wennen en vrienden te worden met mezelf. En als ik iets spannend vind moet ik het juist van mezelf doen! Anders komen we natuurlijk ook niet verder!Gister zelfs in mijn eentje naar een comedy show geweest van een comediene die ik toevallig al een tijdje volg. Miranda Sings. Ze komt uit Amerika en ik zag toevallig dat ze in Melbourne was. Dus ik gister 1 ticket geboekt en alleen er naar toe. Gelukkig zat ik naast hele gezellige jongens, die, zodra ze hoorde dat ik alleen was zeiden, ahhhh nee je bent met ons! Was super grappig, dus ben blij dat ik ben gegaan!

Plan voor vandaag. Uitckecken, mijn koffer bij mijn nieuwe huisje brengen, naar het vliegveld en genieten van Nieuw Zeeland, voordat het hard werkende leventje weer begint.

Ondertussen zijn mijn plannen trouwens veranderd. Het originele plan was 5 maanden hier en 2 maanden Azie. Ondertussen heb ik zo veel reisverhalen gehoord dat ik mezelf afvraag waarom dat mijn originele plan was. Australie is zo groot en mooi dat het zonde zou zijn hier te blijven! Het plan veranderd ongeveer elke dag drie keer, maar voor nu is het. Twee maanden Melbourne, werken, hopelijk wat sparen en genieten. Daarna een backpack aanschaffen en het land gaan verkennen!

Sorry dat het een rommelig verhaal is, maar weet van gekkigheid niet meer waar ik moet beginnen. Laten we er maar op houden dat ik wat ups en downs heb gehad, maar heb besloten aan de haal te gaan met de ups en onwijs ga genieten!

Bedankt weer voor al jullie leuke mailtjes en berichtjes! Succes met het overleven van jullie winterdip, ik ga genieten!
Dikke Kus!

  • 14 November 2013 - 23:32

    Joy:

    Ilsieee je kijgt wat je toekomt :) Geniet ervan, samen met je allerbeste maat: jijzelf! Leuk he, om jou als vriend te hebben! Ik weet er alles van :)
    Liefsjes

  • 15 November 2013 - 08:14

    Ingrid :

    Hé schat
    We krijgen net bericht dat je al in het vliegtuig zit.
    Je laat er dus geen gras over groeien en gelijk heb je.
    Doe ze daar de groeten van ons.
    Veel liefs Pa en Ma

  • 15 November 2013 - 08:38

    Jasmin:

    Super leuk om weer een verhaal te lezen, en er kan zeker een hoop gebeuren binnen een dag daar weten we nu allebei wel van haha.
    Ben blij voor je dat je nu eindelijk een huisje hebt en werk.
    Dus nu nog even lekker genieten in NZ!
    Veel liefs je zusje

  • 15 November 2013 - 09:50

    Gerda:

    He Ilse, geeft niets hoor dat je verhaal zo rommelig is.
    We vinden het even goed leuk om te lezen wat je allemaal mee maak.
    Veel plezier in NZ.
    groetjes van de Stammetjes

  • 15 November 2013 - 10:05

    Anja:

    Hoi Ilse,
    Goed werk! wat wil je nog meer dan naar de andere kant van de wereld reizen en dan de beste vrienden worden met jezelf.
    Fantastisch dat het nu zo goed uitpakt, positief denken geeft positieve mogelijkheden.
    groetjes Anja en Wim


  • 15 November 2013 - 14:04

    Ank En Antoon:

    Super gezellig hoor jou verhaal te lezen.h
    Ging er eens lekker voor zitten.lekker voor je dat je werk heb en een huisje.lieve groetjes uit nibbik

  • 15 November 2013 - 18:33

    Vera:

    hoi Ilse, nou nou heb ik net alles verwerkt van hoe of wat, is het alweer achterhaald en heb je alweer nieuwe plannen en zit je nu al in NZ.
    geweldig meid dat je het zo allemaal doet.
    geniet ervan en wat zo leuk is om beste vriend met je eigen te zijn je krijgt geen ruzie.(hahaha).
    gr Vera xxx

  • 15 November 2013 - 19:17

    Oma:

    Live Ilse
    Fijn dat het nu zo leuk gaat,We hebben van je verslag genoten
    Geniet maar van je oude vrienden,dan krijgen we vast wel weer een mooi verhaal.
    Hier is alles oke
    Groeten van ons.

  • 15 November 2013 - 22:16

    Joke:

    Haay Ilse. Wauw wat een veranderingen in zo'n kort tijdje. Wel super lekker dat je straks werk en onderdak hebt. En wat stoer zeg zo alleen op die comedy show af gaan. En nu lekker bij je vrienden. Geniet er maar lekker van. x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 29 Sept. 2011
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 38111

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 18 Mei 2014

Australië & Azië

01 November 2011 - 14 Maart 2012

Stage Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: