De eerste paar dagen! - Reisverslag uit Saint Kilda, Australië van Ilse Bot - WaarBenJij.nu De eerste paar dagen! - Reisverslag uit Saint Kilda, Australië van Ilse Bot - WaarBenJij.nu

De eerste paar dagen!

Blijf op de hoogte en volg Ilse

07 November 2013 | Australië, Saint Kilda

Hallo allemaal!

Eindelijk tijd voor een berichtje vanuit Australie. Na twee dagen in een hotel gezeten te hebben ben ik nu eindelijk verhuisd naar een hostel. Ik was het zat om steeds alleen te zijn dus gelukkig heb ik nu wat meer mensen om me heen.

Even een klein stukje over de reis hier naar toe. Gelukkig waren we maandag ochtend op tijd vertrokken van huis want door de hevige regen was het lastig om naar schiphol te komen. Gelukkig kwamen we ruim op tijd aan. Na wat problemen te hebben met inchecken bleek dat mijn koffer toch wel een paar kilo te zwaar was. Dus samen met moeders koffer open en naast de weegschaal dingen overhevelen naar mijn rugzak. Uiteindelijk op 23,8 kilo uitgekomen dus ruim onder de vereiste 23,9 kilo. Ondertussen was mijn uitzwaai comite ook aangekomen, met ze allen nog even een gespannen kopje thee gedronken en daarna afscheid genomen. Ik wilde dit zo snel mogelijk doen omdat ik het haat om afscheid te nemen. Natuurlijk lukte dit niet zonder tranen, ik vond het erg leuk dat jullie me kwamen uitzwaaien!

In het vliegtuig heb ik me geinstaleerd in mijn stoel naast het raam. Waarna ik, tot dat er werd gezegd dat iedereen aanwezig was met mijn vingers gekruisd gezeten want er zat nog niemand naast me! Elke keer al kwam er iemand aan hoopte ik dat hij/zij door zou lopen en dat deden ze! Ik zat de eerste vlucht dus alleen! Heerlijk languit film gekeken en wat kunnen slapen. In Abu Dhabi overgestapt en op deze vlucht zat ik naast een man uit Servie die al 17 jaar in melbourne woont maar nog net zo slecht engels spreekt als die rus uit Armageddon. Verder een hele vriendelijke man. Gelukkig heb ik erg veel kunnen slapen!
Toen ik aankwam op het vliegveld een taxi gepakt naar het hotel en daar gelijk gaan slapen! Natuurlijk werd ik om drie uur snachts wakker en kon verder niet meer slapen.

Heerlijk ontbeten aan het zwembad in mijn korte broek aangezien het die dag warm zou worden, en dat was het! Heftige eerste dag dus. Ik ben met de trein naar de stad gegaan. Op het trein station ben ik een belgisch stel tegen gekomen van een jaar of 50 die met ze tweeen rond australie aan het backpacken zijn. Ze hebben me erg enthousiast gemaakt over Sydney, dus misschien dat ik daar nog wel beland.Je kunt voor 70 euro met de nachttrein en dan ben je er binnen nacht.

Een ov kaart en een simkaart gekocht. Ik ben nu te bereiken op 0403590500. Het ov is goed te doen en vergelijkbaar met Nederland super goedkoop! Als ik vraag hoe ik ergens kom zeggen ze al snel pak een taxi, maar ik heb uitgevonden dat het OV prima te doen is en stukken goedkoper!

In de stad rondgewandeld en in het park gehangen. Toen besloten om naar St kilda te gaan. Hier is het strand en hier ben ik van plan een huisje en werk te gaan zoeken. toen ik daar aankwam viel mijn mond open, ik stapteuiti de tram en zag gelijk het strand! Super mooi en heerlijk weer! Lekker rondgewandeld en aan het strand gezeten. Daarna voelde ik me super moe worden van de jetlag en ik kon dus niet wachten op naar mijn hotel te gaan. Omdat de stad zo groot is duurt het erg lang voordat je ergens bent. Het duurde dus wel even voordat ik ' thuis' was. Volgende keer als ik een wandel dag bedenk zal ik wel sokken aan doen, aangezien ik nu mega blaren op mijn hielen heb. Strompelend terug gekomen in het hotel en op het bed geploft waarna ik er niet meer afgekomen ben. Misschien niet heel slim om over je jetlag heen te komen, maar ik kon niet meer! van 6 tot 9 geslapen , toen van 2 tot 7. Ik ben er dus nog niet helemaal (understatement) overheen.

Vanmorgen uitgechecked en met mijn veel te zware koffer en rugtas op zoek naar het hostel dat ik vanorgen heb geboekt. Uiteindelijk verkeerde tramstop uitgestapt en een heel eind moeten lopen door de warmte! Ik kan alvast oefenen voor het backpakcen straks in Azie. Nu wachten totdat ik kan inchecken in mijn kamer die ik ga delen met 10 anderen. Ik ben benieuwd!
Ondertussen al veel gereageerd op huisjes en werk en ga zaterdag het eerste huisje bekijken. Zojuist uitgenodigd om met wat mensen uit UK mee te gaan naar de stad. Dus denk dat ik dat ga doen! De meeste mensen zitten hier al een aantal weken dus ze kennen elkaar allemaal al goed. Mijn vriend van een vriend uit NieuwZeeland waar ik een beetje op had gehoopt dat ie mij weg wijs kon maken heeft het erg druk met werk en heb dus nog weinig van het gehoord. Misschien ook wel beter voor me aangezien ik nu eindelijk wat mensen ontmoet!

Ik ben benieuwd wat er de komende tijd gaat gebeuren!
Ik hou jullie op de hoogte.
Nogmaals bedankt voor alle leuke berichtjes!

xxxxxx

• 07 November 2013 - 06:28

Jasmin:

Het is je toch gelukt met dit verslag.
    Ik ben blij te lezen dat de vluchten goed zijn verlopen en dat je goed bent aan gekomen.
    Ik lees dit nu met regen tegen de ramen en zie die fotos van jou met moooe blauwe lucht pff dan word ik wel jaloers hoor.
    Ik ik hoop dat het zaterdag lukt met het huisje .

Heeeel veel plezier
    En zal al je verhalen lezen.
    Dikke kus je zusje

• 07 November 2013 - 08:22

Mieke:

Zo Ils,

Daar ben je dan nog maar net en nu al grote verhalen! Strand ziet er idd prachtig uit en wat heerlijk dat het lekker weer is!! Blaren al wat minder?
    Geniet ervan! Zie alweer uit naar je volgende reisverhalen!

Dikke kus Mieke

• 07 November 2013 - 08:26

Ingrid:

Hé Ilse
    Leuk weer zo'n verslag.
    Blij dat het (ondanks je blaren) goed gaat en hopelijk heb je snel een huisje gevonden.

Veel liefs van Pa en Ma

• 07 November 2013 - 09:47

Gerard En Margreet:

Hoi Ilse,

Mooi te horen dat je goed bent aangekomen. Toen we lazen over de warmte voelden we dat zelf ook weer, zo lekker warm kan het daar zijn.
    Op 1 van je foto's herkenden wij de rivier die door de stad Melbourne loopt én het casino waar Margreet 90,-- dollar heeft gewonnen, op het allerlaatste fiche wat we nog hadden. Niet om je aan te moedigen om daar te gaan gokken, maar ga even naar binnen een kijkje nemen, je weet niet wat je ziet. Ook het plein met het kerkje en het bijzondere gebouwde museum kwam ons nog heel bekend voor. En ...... Sidney moet je proberen te bezoeken.
    Veel succes en tot je volgende bericht.
    Liefs van ons,
    Gerard en Margreet

• 07 November 2013 - 10:09

Anja:

Hoi Ilse,

Leuk zo'n verslag vanuit de andere kant van de wereld, het ziet er allemaal mooi en luxe uit, zo te zien geniet je al volop.
    Houden zo! Veel plezier we kijken uit naar het volgende verslag.
    groetjes Anja en Wim

• 07 November 2013 - 10:18

Gaby:

Wat lekker om je eerste reisverslag te lezen...Het begin zit er dan gewoon al weer op, kun je nagaan he! Heerlijk dat je twee plekken heb weten te kapen in het vliegtuig. Oh wat ben ik jaloers op je; vrijheid en geweldig mooi weer. Het is hier donker en grauw en dat ga ik de komende maanden nog wel een paar keer tegen je zeggen ;). Hopen dat je snel een huisje gaat vinden, maar als je eenmaal 'connecties' hebt zal dat best snel gaan. Geniet van al het nieuwe. De groetjes aan al je kamergenoten ;). En een dikke kus

• 07 November 2013 - 10:21

Tessa Compas:

Jeetje Ils! Vind het maar stoer!!
    Nu al leuke verhalen, ga ze zeker blijven volgen! Heel veel plezier en succes met het zoeken naar werk en een huisje voor jezelf!

Liefs Tessa

• 07 November 2013 - 12:41

Barbara:

Ja, ja, en daar zit je dan aan de andere kant! Stoer hoor!
    Leuk om te lezen wat je zoal doet en gaat doen.
    Veel succes en een kus uit Nibbik! Groetjessssssssss

• 07 November 2013 - 13:12

Vera:

hoi Ilse,raar hoor vorige week moesten we nog gaan uit eten en nu zit je alweer een paar dagen daar.
    ik ben nu een pan snert aan het maken en jij loop daar te puffen van de hitte.
    veel succes met het vinden van het huisje en werk.
    ik volg elke dag masterchef australie en ze zitten in Melbourne en ik denk dan , daar zit Ilse ook.
    leuk voor je dat je alweer leuke mensen ontmoet heb .
    veel plezier en tot de volgende keer.
    gr Vera xxxxxx

• 07 November 2013 - 17:27

Alice Knol:

Heey stoere
    Zet hem op he ziet er goed uit lekker dat mooie weer
    dikke kus uit Nibbix

• 07 November 2013 - 17:29

Gerda:

Hoi Ilse, wat leuk weer je verslag.
    Mooie foto's erbij.
    We blijven je volgen
    Heel veel plezier en geniet van alles wat op je pad komt.
    Succes met je huisje zoeken
    de groetjes van de Stammetjes

• 07 November 2013 - 19:52

Joke Groot:

Haai Ilse. Wat heerlijk dat je een goede reis hebt gehad. En helemaal lekker dat er het eerste deel van je reis niemand naast je zat. Nu maar hopen dat je snel iets vind daar bij dat mooie strand. Heel veel succes met zoeken en geniet ervan. Liefs Sjaak en Joke.

• 08 November 2013 - 18:49

Oma:

hallo Ilse
    Wat leuk dat je een erg mooie reis had. toch een zorg minder.
    We hopen dat je wat leuks aan het strand vindt.
    We blijven je volgen groeten Kusje Oma.

• 09 November 2013 - 16:55

Robbin:

Ilse,

Vet om te lezen, geniet ervan!