Wat een week! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Ilse Bot - WaarBenJij.nu Wat een week! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Ilse Bot - WaarBenJij.nu

Wat een week!

Door: ilsebot

Blijf op de hoogte en volg Ilse

10 November 2011 | Nieuw Zeeland, Christchurch

G'day!

Eerste week van mijn reis zit er al weer op. Er is super veel gebeurd en voor mijn idee ben ik er al veel langer. Nog steeds vreemd om te realiseren dat je toch echt aan de andere kant van de wereld zit. Als je dan weer om je heen kijkt en je ziet die prachtige natuur wordt je weer even heerlijk met je neus op de feiten gedrukt. Ik vind het super leuk om alle berichtjes te zien die iedereen plaatst! Vooral blijven doen dus!

Mijn eerste weekend hier was slopend. Ik wist niet dat een jetlag zo vermoeiend kon zijn. Ik had op vreemde tijden honger was op vreemde tijden moe, en zomaar opeens kon ik een verschrikkelijke inzinking krijgen. Gelukkig ben ik daar nu vanaf!

Ik woon nog steeds bij mijn collega Justin. Hij zorgt super goed voor me:) Hij neemt me overal mee naar toe en rijd me overal naartoe waar ik maar wil.

Afgelopen weekend heeft Justin me ook een dagje mee uit genomen. We zijn de stad in geweest. Daar kon je erg goed zien wat de aardbeving allemaal heeft gedaan. Het is echt onwerkelijk om te zien hoe alles eruit ziet. Overal waar je komt zijn ze met de weg bezig. En omdat de aardbeving alles onder de grond ook heeft stuk gemaakt duurt het erg lang voordat het allemaal weer is opgebouwd. Er moeten 1200 gebouwen worden gesloopt en er zijn er nu (sinds februari) 600 neergehaald. Dit waren de kleintjes en nu zijn de grote gebouwen aan de beurt. Veel winkels en kroegen zijn ook stukgemaakt door de aardbeving. Er is nu dus eigenlijk weinig meer te doen. Daar hebben ze midden in de stad een idee op bedacht! Ze hebben een pop up mall gemaakt van containers. Klinkt lelijk maar het zag er allemaal super mooi uit!
Hierna zijn we nog de heuvels in gereden en had je prachtig uitzicht over de hele stad, echt een superrrr mooi uitzicht!!

De eerste dag dat ik hier was had ik trouwen ook nog het Annual Sport Awards Dinner. Dit was een award uitreiking voor sporters die afgelopen jaar goed gespresteerd hebben. Dit zijn sporters die uit Canterburry komen. Dat is een regio in NZ met ongeveer de grootte van heel Nederland. Hier werd bijvoorbeeld de Captain van de All Blacks gekroond tot beste mannelijke sporter en zo waren er nog een aantal 'beroemd heden'Het was een super leuke avond waar ik veel mensen heb ontmoet! Ook heb ik daar twee meiden uit NL ontmoet allebei van dezelfde opleiding. Gaby zit op het noordereiland dus die zal ik niet veel meer tegenkomen. Wel hebben we het idee gekregen dat ik in de kerstvakantie daar een week heen ga. Dan gaan we samen het noordereiland bekennen en met oud en nieuw gaan we misschien naar een festival. Dit is het Rhythm en Vines festival dit is drie dagen en eindigt met Nieuwjaar. Leuke dingen in het vooruitzicht dus. Wanda(andere sm&o student) loopt ook stage in Chc. Zij loopt stage bij een voetbalbond. Hier ben ik zondag dus ook een wedstrijd wezen kijken! Was super mooi weer en het was een leuke wedstrijd. Het niveau hier is wel stukken minder dan in NED. Ze vergelijken hier het niveau met de hoofdklasse in Nederland.

Verder ben ik naar de botanic gardens geweest. Rondje door het park gefietst, op verjaardag geweest bij een meisje (dochter van een collega) die twee werd. Ook ben ik nog naar een vuurwerkshow bij het strand geweest. En heb ik mijn eerste kleine aardbeving meegemaakt!! Het was snachts dus ik dacht dat ik droomde maar het was dus echt! Kan me niet voorstellen hoe het in september en februari hier was, toen de grote aardbevingen waren. Het scheen dat degene die het meeste schade heeft aangericht met 40 seconden duurde! Echt heel bizar. Als je ziet wat hij allemaal heeft aangericht is het beter te begrijpen.

Deze week ook begonnen met stage bij Sport Canterbury! Veel aardige mensen en gelijk al mee geweest naar veel meetings. De opdracht is duidelijk maar daar kom ik later wel op terug! anders wordt het zo een lang bericht.
(Ik weet het ik ben hier om stage te lopen)

Het kantoor van sport Canterbury is momenteel in een bowling club. Het oude kantoor is niet meer begaanbaar door de aardbeving dus daarom zitten ze nu al sinds februari is een geimproviseerd kantoor. Ze hebben geen laatjes of kasten dus het is een beetje een troep. Volgende week verhuizen we naar het andere kantoor. DAt is helemaal aan de andere kant van de stad, dus ik ben van plan om daar een kamertje te zoeken. Misschien ook wel leuker om met wat leeftijdsgenoten te zitten!

Deze week was het cupweek. Dit is een week waarin er paarden races worden gehouden. Het is een feestweek in christchurch en iedereen gaat prachtig gekleed inclusief hoedje op naar de races. Heel misschien dat ik zaterdag nog ga, maar ik heb nog niet echt vrienden gevonden:P
De dames op het werk vonden dit dan ook een goede reden om opgedirkt naar het werk te komen inclusief hoedje.
Ze nodigde mij uit om te gaan lunchen en we hebben we twee uur lang zitten eten en borrelen(onder werktijd*-)
Ik was wel een beetje underdressed in mijn spijkerblouse.. maar het was wel leuk!

Mijn eerste keer links rijden zit er ook op! Ging eigenlijk best goed! Het is gelukkig een automaat dus er was niet veel aan. Alleen het richting aangeven en ruitenwissers was een uitdaging:P

Het weer hier is trouwen nog niet heel goed. We hebben wat super mooie dagen gehad maar ook dagen dat het lijkt of ik weer in holland ben! Hopelijk wordt het steeds een beetje beter!

Deze week hebben we vrijdags vrij omdat het cupweek is. Ik ga dit weekend gebruiken om een kamrtje te zoeken zodat ik hopelijk volgende week al kan verhuizen!

Ik hou jullie op de hoogte!!

xxxxxxxxx
Ilse

  • 10 November 2011 - 08:51

    Esther:

    Wat een leuke verhalen! En wat maak je al veel mee zeg:D! Echt super leuk, maar ook wel spannend denk ik!
    Heel veel plezier en draag je wel iedere dag een helm voor de eventuele aardbevingen(A)?

    xx

  • 10 November 2011 - 09:37

    Mieke:

    Haai lieverd!!

    Wat een verhalen, geweldig om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!! Leuke foto's ook, Ik zie er al wat potenciele canvas foto's tussen zitten! Ga zo door!
    XXX
    Ps. Gefeliciteerd met Sharon;)!

  • 10 November 2011 - 12:36

    Vera:

    hoi Ilse ,erg leuk om dat alles te lezen .
    en daar zit ze dan dat meisje uit nibbixwoud tussen die vele mensen in dat verre land het is trouwens een hele mooie foto .
    xxxxx Vera

  • 10 November 2011 - 17:36

    Robbin:

    Echt leuk om te lezen! Geniet ervan en veel plezier!

    X uit nibbik,

    Robbin

  • 10 November 2011 - 23:37

    Saskia Roukema:

    Hoi Ilse
    War een leuke verhalen allemaal. Hoe Lang blijf je in NZ, leuke stage plek. Geniet ervan. Groetjes uit Singapore

  • 11 November 2011 - 06:39

    Ron:

    Heyy Ilse!
    Erg leuk om je verslag te lezen :) Have fun !

    X Ron

  • 11 November 2011 - 08:09

    Ard:

    Howdy Ilse,
    Het wordt een beetje een cliché, maar leuk om alles te lezen ;)
    En blijf oefenen, dan heb je de ruitenwisser en richting aangeven onder de knie.
    Veel plezier en houd ons op de hoogte!

    Greetz,
    Ard

  • 11 November 2011 - 10:35

    Ingrid:

    Hé Schat
    Wat weer een leuk verhaal.
    Leuke foto's en leuke dingen in het verschiet. Veel plezier.
    liefs van ons vanuit nibbik xxxxxx

  • 11 November 2011 - 14:10

    De Stammetjes:

    Hoi Ilse
    Wat leuk al je verhalen. Je maakt zo heel wat mee. Mooi die foto's , is die ene je vriend? en de waak hond?
    We blijven je volgen.Groetjes uit wognum

  • 12 November 2011 - 14:35

    Antoon En Ank:

    kon vandaag eindelijk je verhaaltjes lezen. fam bot had en puntje vergeten. zodat we je niet te pakken konden krijgen. we blijven je volgen . erg leuk. liefs van ons.

  • 13 November 2011 - 18:18

    Melanie Knol:

    Hai Ilse, zo te lezen heb je je goed vermaakt en veel indrukken gekregen van het schijnbaar prachtige land! Ik wens je veel succes met het zoeken naar een nieuw stekkie! Leuk voor je dat je veel mensen hebt die je meenemen zodat je je niet hoeft te vervelen en veel van het land kunt zien! Ik wens je vanuit een zonnig maar niet warm Nederland een fijn verblijf daar. Hier is Sinterklaas gisteren gearriveerd en de kids vonden het prachtig! Ik mail je nog wel weer! Blijf vooral mooie teksten schrijven, ik kan me er helemaal in leven! Veel plezier. XXX

  • 13 November 2011 - 20:22

    Barbara:

    Hoi Ilse,

    Wat leuk om te lezen wat jij allemaal aan de andere kant van de wereld uitspookt!! Best spannend allemaal.
    Nog veel plezier daar. Groetjes Barbara en de fam Bakkum.

  • 14 November 2011 - 06:39

    Joke Groot:

    Jeetje Ilse, je maakt evengoed al van alles mee zeg zo'n eerste week. En wat heb je mooie foto's gemaakt. Als ik zo je verhaal lees, ga jij je daar niet vervelen denk ik.Hopelijk gaat het alleen maar mooier worden. Vanavond lekker lopen met je moeder. Gaan we van alles bespreken wat je hebt geschreven. Gaaat je goed verder. Groetjes Joke.

  • 14 November 2011 - 21:31

    Chyla En Sjaak:

    Hallo Ilse,

    We hebben je reisverslagen ook eindelijk gevonden. Heel leuk om zo op de hoogte te blijven. Geniet van alle ervaringen en werk ze ook nog tussendoor.
    Groeten, van Chyla Sjaak en de kids.

  • 21 November 2011 - 19:02

    Tamara:

    Mooi verhaal Ilse! en wat een leuke foto trouwens, die tussen al dat publiek! Succes en tot later weer! groetjes

  • 21 November 2011 - 19:58

    Gerard:

    Hallo Ilse, bedankt voor je reisverslagen mét foto's. Heb je al een keer auto gereden daar? Wel goed LINKS houden hè. Onze reactie is wat aan de late kant, schilderen en behangen enz. De computer was niet operationeel. We zien uit naar je volgend weekbericht.

    Groeten, ook van Margreet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Ilse

Actief sinds 29 Sept. 2011
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 38113

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 18 Mei 2014

Australië & Azië

01 November 2011 - 14 Maart 2012

Stage Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: