Fasten your seatbelts! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Ilse Bot - WaarBenJij.nu Fasten your seatbelts! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Ilse Bot - WaarBenJij.nu

Fasten your seatbelts!

Door: ilsebot

Blijf op de hoogte en volg Ilse

03 November 2011 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hoi Allemaal!

Hier dan eindelijk het eerste berichtje vanuit Nieuw Zeeland!! Terwijl ik dit typ lig ik in een bedje in Christchurch in het hui bij mijn grote vriend Justin waar ik straks het klokkie rond ga slapen. Nu eerst jullie even bij praten.

Het begon allemaal 'echt' afgelopen weekend. Eerst heerlijk met de meiden uit eten geweest en zondag de laatste handbalwedstrijd en natuurlijk het afscheids feestje(zie foto's)

Ik vond het een heel geslaagd weekend, maar ook heel apart. Besefte het eigenlijk steeds niet dat ik over een paar dagen al naar Nieuw Zeeland zou gaan en daar voor lange tijd niet weg gaan. Na maandag avond echt afscheid te hebben genomen van een paar vriendinnen begon het dinsdag dan echt. Op naar het vliegveld! Bij het afscheid vloeide de tranen rijkelijk en het was voor beide partijen een vreemd moment.

De eerste vlucht stond op het programma: 6 uur, naar Dubai. Ik zat naast een vriendelijke oude man die over de hele wereld gewoond heeft. Hij was vroeger marinier en heeft me hier veel verhalen over verteld. Na afscheid te hebben genomen van deze vriendelijke oude man ben ik alleen verder gegaan op vliegveld Dubai waar ik(als enige) problemen had met mijn paspoort. De computer pakte hem niet, vervolgens stonden er 3 mannen gehuld in jurk en op slipper schreeuwend naar elkaar om mij heen. Uiteindelijk heeft de enige vrouw die daar werkte mij gered! Vervolgens moest ik 9 uur wachten en dit deed ik in mijn gratis aangeboden kamer van emirates. Dit was heerlijk aangezien ik nu niet op een vliegveld stoel hoefde te slapen. Volgende ochtend stond de volgende reis op het program: 5 uur naar Bangkok, 9 uur naar Sydney en 3 uur naar Christchurch. De Avogel extra sterk heeft me hier doorheen geholpen denk ik want ik was toch fit na het nachtje in het hotel! Ik werd deze gehele reis vergezeld door twee oudere mensen die uit Schotland kwamen. Ik kon ze bijna niet verstaan, maar toch was het gezellig. Het voelde net of ik met opa en oma op vakantie was. Ze wachtte steeds op me en ik mocht zelfs tussen ze in lopen:) De reden van hun bezoek aan Chc was daarentegen minderen leuk. Ze gingen namelijk op bezoek bij een neefje die nog maar drie jaar te leven had.

In Chc aangekomen werd ik opgewacht door mijn stagebegeleider Rob. Erg aardige gast die mij gelijk uitnodigde om met zijn vrouw, zijn zoontje van drie en degene bij wie ik slaap(Justin) uit eten te gaan. Daarna nog even met Justin de stad in op een simkaart en een stekker te kopen. Dit laatste is helaas niet gelukt, dus ik kan nog niet bellen en smsen etc.

Nu ga ik heerlijk slapen! Ik heb me horloge niet hoeven te verzetten het is hier namelijk nu 8 uur in de avond! Weltrusten en tot snel! Morgen staat het Annual Sports Awards Dinner op het programma!

Iedereen nogmaals bedankt voor de lieve kaarten, berichtjes en cadeautjes!!

Cheers

PS op het moment 22 graden, erg lekker:)

  • 03 November 2011 - 07:34

    Joy:

    Hee schatteboutje!
    Wat goed om te lezen dat het allemaal zo goed is gegaan! (Ik had me eerste ongeruste smsje al gestuurd, had namelijk vannacht je aankomstberichtje verwacht ;)) Maar goed, je bent er goed en wel! Leuke reis gehad dus zo te lezen, gelukkig maar.. Je zult wel kapot zijn! Slaap lekker voor nu en heel veel plezier morgen op het diner :) Je mist hier trouwens wel gelijk al wat, er is vannacht namelijk een plofkraak gepleegd op de Rabo in Nibbik met een explosief.. we waren overal op het nieuws :p haha Nou lieverd succes met je start daar en houdt ons op de hoogte! Liefs xxxxxx ps. hoe durf je die belachelijke foto van mij bij je reisverslag te zetten :o en nog wel als enige zelfs..

  • 03 November 2011 - 15:24

    Kim :

    heey lieverd!!!! wat super dat je reis zo goed verlopen is ben heeeeeel benieuwd naar je nieuwe verslag!!! dikke knuffel xxx

  • 03 November 2011 - 16:08

    Ingrid:

    Hé schat
    Gelukkig is alles goed gegaan en ben je goed aan gekomen.Alleen die mannen in jurken!!! dat was wel spannend volgens mij. Je hebt niet echt wat gemist hoor, want geen éé'n van ons allen heeft iets van de knal gehoordt.Heel veel plezier op het feest en we horen weer van je.
    Veel liefs pa, ma, derek en jasmin

  • 03 November 2011 - 17:19

    Kim :

    die foto met ed!!!!! geweldig hahahahah xxxxxx

  • 03 November 2011 - 18:52

    Mieke:

    Leuk om te lezen Ils!! Je hebt nu al bijzondere mensen ontmoet, ga zo door;)! Xx

  • 03 November 2011 - 21:57

    Roos:

    Hee Ilse!
    Jeetje wat een reis zeg.. Wel leuk dat je mensen om je heen hebt gehad tijdens de reizen! Vind het leuk om te zien wat je allemaal meemaakt en zal dus je verhalen wel lezen.

    Xx roos
    Ps. De kinderen en wij missen je wel op de woensdag avond!

  • 03 November 2011 - 23:30

    Nicole:

    Wouw ils, Leuk om al wat te lezen! En die foto's jij moet leuke dagen hebben gehad :) Voor je het weet ben je weer terug! xxxxxxx

  • 04 November 2011 - 17:00

    Vera:

    hoi Ilse,bedankt voor je leuke mail.ik ben blij dat het kaartje je goed deed.
    iedereen was nieuwsgierig wat ik had opgeschreven maar dat blijft lekker onder ons.
    leuk om al die foto`s te bekijken er zullen er nog vele volgen .
    veel plezier met alles wat je daar gaan doen en tot de volgende keer.

  • 06 November 2011 - 09:53

    Tamara:

    Hey Ilse,
    Gister was ik bij Vera en toen vertelde ze natuurlijk van je reis. Ik dacht, ik ga meteen kijken! wauw, leuk zeg, het eerste verslag. Spannende reis hoor. Ben je ondertussen al een beetje gesetteld? Geniet ervan en ik heb m'n mailadres ingevuld, dus ben benieuwd naar je volgende verslag! groetjes uit Wieringerwerf van ons! liefs, Tamara

  • 06 November 2011 - 15:01

    André:

    Leuk verslag en nu al spannend zoals je reis is verlopen (dubai). Maar toch ook al veel leuke mensen ontmoet......leukkk.
    Hoop dat het genieten wordt naast het harde werken natuurlijk. Ik ga je verhalen volgen natuurlijk.
    Groetjes André

  • 07 November 2011 - 09:27

    Sharon:

    Ils:D
    Jeetje wat heb je het daar leuk:)
    Wat een super leuke en lange mail, ik ga hem snel ff beantwoorden.. daar moet ik natuurlijk wel even de tijd voor nemen;)
    Haha en wat een leuke foto's vooral die met ed:)
    Bij jou is het nu gewoon half 11 in de avond.. wel een raar idee! Hoe was het feest? Je Jurk? en het vuurwerk? We horen weer snel van je:)
    Xxx

  • 12 November 2011 - 19:31

    Koos En Lidwina:

    Hoi Ilse, een goed begin is het halve werk, ga door met genieten(en hard werken)dit is "ones in a live time", heel leuk om je zo te volgen, en dat gaan we zeker doen. groetjes xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Ilse

Actief sinds 29 Sept. 2011
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 38136

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 18 Mei 2014

Australië & Azië

01 November 2011 - 14 Maart 2012

Stage Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: