3800 km later, memories for a lifetime! - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Ilse Bot - WaarBenJij.nu 3800 km later, memories for a lifetime! - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Ilse Bot - WaarBenJij.nu

3800 km later, memories for a lifetime!

Blijf op de hoogte en volg Ilse

27 Februari 2014 | Australië, Rainbow Beach

Zooo de rust is wedergekeerd. Ik ben terug in Melbourne, alleen. Dit keer zonder werk en een huis maar met een hoofd vol onwijs gave herinneringen! Wat een mooie trip hebben we gehad zeg. Een maand was lang, maar veel te kort! Weeer een afscheid gister op het vliegveld, je zou denken dat ik er na al die keren wat beter in begin te worden, maar nee het blijft moeilijk!

Na het vorige verhaal van Mieke en Derek hebben we zo veel dingen meegemaakt! Zal proberen het verhaal logisch te houden!

Fraser Island
Mieke typte het vorige verhaal in het hostel in rainbow beach. Hier moesten we verzamelen om naar fraser island te gaan. Fraser Island is het grootste zand eiland van de wereld. In het midden van dit eiland groeit er een regenwoud, wat speicaal is aangezien het op zand groeit. De avond voor vertrek kregen we een safety briefing. We zouden namelijk met onze groep in 4 4x4 auto's het eiland gaan verkennen en 2 nachtjes daar slapen. Savonds nog even mee gedaan met knotsgekke spelletjes in het hostel en daarna in onze auto genaamd Linseed, wij noemden haar onze Lindsey, geslapen. Vroeg vertrokken en richting het eiland. Het was onwijs mooi! als je naar links keek zag je de zee op 2 m afstand en al keek je naar recht zag je het regenwoud. We mochten om de beurt zelf rijden! Wat is dat gaaf zo op het zand! Je mocht niet in de zee zwemmen doordat het kwallen seizoen was, en al was het dit niet kon je nog steeds niet zwemmen omdat er heel veel haaien waren.. best bizar. Geslapen op een camping, zelf eten gemaakt met onze auto-groep, onwijs mooie uitzichten, haaien en manta rays gezien, gezwommen in de mooiste meren en zandduinen die zo ver reikte als je kon zien gezien.

Volgende dag gelijk weer doorgereden naar de volgende bestemming. We hebben in totaal bijna 3800 km gereden in 3,5 week. Het was veel, maar het is ons erg meegevallen. We hebben de leukste momenten beleefd in de auto. Keihard meezingen, hier en daar opsteken in de leukste surfers dorpjes, gepraat over van alles en nog wat en onwijs gelachen. Erg blij dat we het op deze manier hebben gedaan. We hadden een lonely planet bij ons (reis gids voor backpackers) waarin me mee lazen. Zo kwamen we bij prachtige dingen terecht die je anders voorbij zou rijden. Watervallen, wandelingen door het regenwoud, mango restaurant!, en vele onverharde wegen waar Mieke ons overheen scheurde!

Whitsundays
Whitsundays zijn 74 eilandjes in het freat barrier reef. Typ dit in op google en je zal zien waarom dit zo geweldig was. We moesten in Airlie Beach verzamelen om de volgende dag met The atlantic clipper mee te gaan. Dit was een van de grootste zeilschepen die daar in de haven lag. Eerste avond in Airlie beach uitgeweest, waar we super hebben gelachen. Volgende dag met een kater aan de lagoon gelegen. Dit is een soort zwembad wat meer lijkt op een strand, pal naast het strand. Dit hebben ze gemaakt omdat je ook hier niet in de zee mag zwemmen doordat het stinger season was. Het was die dag 14 feb! Mieke maakte ons wakker met een heerlijk valentijns ontbijtje en smiddags had Derek een verassing voor ons. Hij nam ons die avond mee uit eten!! Onder tussen hadden we onze kater er uit geslapen en hebben we ons opgedoft en heerlijk gegeten!!
Volgende dag stonden we klaar om met de clipper mee te gaan. We zagen al dat er veel Engelse mee gingen en iedereen had een hoop drank mee. We bleken dus op een party boot te zitten... we waren beniewd. Super mooie en grote boot en vanaf het begin was de omgeving al geweldig! We kregen heerlijk eten op de boot, lekker zonnebaden en gezellig nieuwe mensen ontmoet. We hebben daar voor het eerst gesnorkeld. JAJA je hoort het goed op het Great Barrier Reef, een van de mooiste plekken op aarde! Super veel mooie vissen, koraal en een grote schildpad! We werden goed verzorgd met eten en vertier dus we hadden de tijd van ons leven. Onze hut op de boot was super klein en Mieke werd dan ook een beetje niet goed van de kleinheid. Mieke heeft dus ook weer iets bijzonders meegemaakt. Op het dek van een grote boot gelslapen, onder de sterren. Elke dag moesten we er om 6.30 uit dus we hadden onwijs lange dagen en veel kunnen doen! We liepen door het regenwoud richting Whithaven. Dit was zoooo verschirkkelijk mooi!! Het witste zand en het blauwste water. Ook hier was het nog steeds stinger season en moesten we allemaal een sexy stingersuit aan wilde je gaan zwemmen. Dit was erg grappig en uiteindelijk niet vreemd meer omdat iedereen het doet. Super leuke feestavond gehad op de boot waarin iedereen verkleed ging en de gekste spelletjes werden gedaan. Een van onze crew leden was trouwens de neef van Bear, van discovery chanel!! We zijn er eigenlijk nog steeds niet uit of het wel echt zo was, maar hij leek er wel heel veel op aha!

Heel jammer dat we maar drioe dagen met de boot waren, want het was echt paradijs! maar goed de plicht riep we moesten door!
Vanaf deze trip werd het weer slechter. We hoorde onderweg al van veel mensen dat in Cairns, waar wij zouden eindigen, het stormde, een cycloon was en het stomseizoen nu echt zou beginnen. Iedereen deed de trip dan ook andersom dus van Cairns naar Melbourne. Dit was even een klein foutje van mij als reisgids. Dit zorgde er overigens wel voor dat het overal lekker rustig was:)

We kwamen die avond aan bij een camping in townsville en het begon toch een partijtje te regenen. (Mieke heeft heir trouwens nog een angst overwonnen en is met een slang op de foto gegaan!!!) We hadden ons verstopt in een winkelcentrum en zijn maar ergens wat gaan regen totdat de regen zou ophouden. Dit hield helaas niet op. Ik denk dat ik die nacht nog nooit zo veel regen heb gezien!!
Vlak voor dat we gingen slapen was het droog en hebben we toch de tent maar opgezet en ik ging proberen daarin te slapen. Ik was er op een gegeven moment van overtuigd dat die tent het niet zou overleven en weg waaien met mij erin. Het water kwam door de tent heen en alles was zeiknat. Ik wilde ontsnappen naar de auto toe, maar ik keek even door de rist van de tent en het zag gewoon wit het ging zoooooo hard! Toen ben ik van angst met mijn hoofd onder het dekentje gaan wachten tot het minder zou worden, ook dit werd het niet. Snel naar de auto gerend, was 3 seconden buiten en drijfnat. Heb een heerlijk bedje voor mezelf gecreeerd op de voorstoel en al met al was dit het diepte punt van de trip. Ik zat de hele nacht klaar om te vertrekken naar de volgende bestemming. Zodra het licht werd ben ik de tent gaan opruimen en de werd de rest ook langzaam wakker. We hebben het evacuatie plan ingezet. Iedereen deed iets. De tent opruimen, spullen die nog droog waren redden en alles wat nat was in zakken en in de achterklep, niemadn zei iets van ohh wat was het erg he, maar we waren allemaal bezig om daar zo snel mogelijk weg te gaan, best hilarisch als je er over nadenkt. We zijn dus zonder ook maar iets aan onszelf te doen vertrokken in pyama. Onder weg zagen we sloten en beekjes langs de weg die onwijs hoog stonden en super grote plassen overal. We zagen het al voor ons dat we in een overstoming zouden komen. Gelukkig gebeurde dit niet, maar we weten nu wel een beetje hoe dat daar gaat met de storm. De nacht erna hadden we wat voorzorgs maatregelen getroffen en een zeil over de tent gespannen. Er waren verschirkkelijk veel muggen, we zaten HELEMAAL onder de muggenbulten en hebben er wat mooie littekens bij. Alles was nat en ik kan je melden dit waren even twee zware dagen! Ook dit hoort erbij zeggen we dan maar weer!!

Hierna zijn we in een streep door gereden naar Cairns. Onderweg niet veel gedaan omdat het gewoon simpelweg te nat was en wij te weinig slaap hadden gehad. Het weerbericht voor Cairns was als volgt. Luchtvochtigheid 95%, 33 graden, onweer en regen... we hadden er zin in!!

We kwamen aan in Cairns en het was droog. Een camping opgezocht waar Mieke en ik deden of me met ze tweeen waren en derek hebben verstopt in de auto voor de eerste keer!! Scheelde ons een hoop geld!

Uiteindelijk was dit de allerbeste en goedkoopste camping van de hele trip. We konden eindelijk alle natte spullen laten drogen, hoewel dit lastig was met 95% luchtvchtigheid en alles wassen inclusief onzelf. We waren zo blij dat het eindelijk droog was en we schone spullen hadden.

We hebben 3 dagen op die camping gestaan en drie nachten storm en keiharde regen. Gelukkig hadden we het zeil en was er niets aan de hand! Als het overdag maar droog bleef. In cairns hadden we nog twee trips gepland. Uncle Brians en een dag op de boot richting het great barrier reef om te snorkelen en te duiken!

Uncle Brians
Dit was een hilarisch dag. We werden opgehaald in een busje met een onwijs leuke gids. We kregen instrumenten om mee te spelen, mochten op de ramen kliederen en we deden gekke spelletjes. We voelde ons echt weer kinderen die dag. We gingen in totaal naar 4 verschillende meren die dag waarin we konden zwemmen. Wandeling door het regenwoud, van een natuurlijke glijbaan gegaan en voor de waterval waar de herbal essence reclame is opgenomen en peter andre zijn grootste hit voor heeft gezongen gezwommen en herbal foto's gemaakt. Op de terugweg gezwommen met een hele grote schildpad!!!! en op zoek naar een PLATYPUS!!! maar helaas niet gevonden. Op de terug weg met de alle zingen in de bus, met Mieke, hoe kan het ook anders, als aanvoerder.

Ocean Freedom
Volgende dag weer op een boot! En weer naar het prachtige Great Barrier Reef. Het weer was geweldig! Strak blauw en heerlijk warm, wat een geluk toch weer! We mochten vandaag gaan duiken! Normaal heb je een brevet nodig om te gaan duiken maar dit was als een soort introductie duik, het zou niet lang duren maar je kon kijken wat je ervan vond. Mieke had van te voren eigenlijk al bedacht dat ze het niet wilde doen door haar oren en haar astma. Uiteindelijk toch een lijst ingevuld en ze zou het gaan proberen, toen kreeg ze te horen dat ze helemaal niet mocht duiken door haar astma. De keuze werd nu dus voor haar gemaakt en dat was toch wel balen!!
Derek en ik kregen duik instructie en ik vond het toch wel spannend. Het blijkt namelijk dat ik een beetje bang ben voor natte voeten of zoeits. bij het snorkelen kreeg ik het al benauwd en een klein paniekaanvalletje dus ik was benieuwd hoe het duiken zou gaan. Eerst mochten we nog mee met een boot met een glazen onderkant zodat je het rif mooi kon bekijken en daarna zijn we gaan snorkelen totdat we aan de beurt waren. Ze deden namelijk groepjes van 4 met 2 instructeurs, ze namen dus alle tijd voor je.

Het snorkelen was zooooo mooi! Nog mooier als bij de whitsundays. Het water was mega helder en je kon erg ver kijken. Het koraal was weer prachtig en het had dit keer meer kleuren en de vissen!! Het was net of je in een aquarium zat echt er middenin!

Toen we aan de beurt waren werden we opgetogen! Kregen de zware tank op ons rug en moesten oefenen met ademen. Ik was niet meer zo zenuwachtig omdat het snorkelen erg goed ging. Toen moesten we om de beurt het water in en ergens aan vast houden met ons hoofd in het water. De instructeur zou je dan langzaam naar beneden laten door lucht uit je vest te laten. Zodra die dit bij me deed sloeg de paniek toe. Er waren veel golven, 1 jongen naast me was in paniek en ik kon het even niet aan. Stopte met ademen onder water en kreeg echt een paniek aanval. Had dit nog nooit eerder gehad en snap ook niet zo goed waarom het gebeurde maar het gebeurde. Ik wilde niet opgeven dus ik bleef erin. Die jongen naast me ging eruit. Ondertussen was lekker al lekker naar beneden en al aan het genieten onder water zonder dat hij wist wat er boven aan de hand was. 1 instructeur nam derek en een ander meisje mee en dus had ik een instructeur voor mij alleen. We probeerden eerst een tijdje een soort van te snorkelen zodat ik gewend zou raken aan het ademen door dat ding, wat erg moeizaam ging. Langzamerhadnd werd ik rtustig en gingen we naar beneden, ik was nu dus eindelijk aan het duiken! HOEZEEE!.
Mijn instructeur hield me hand de hele tijd vast zodat ik niets anders hoefde te doen dat genieten en rustig blijven. Dit ging erg goed en het was zooo mooi!! Een paar nemo's gezien en super veel verschillende vissen. Sommige koraal soorten mocht in aanraken en hij had een zee komkommer voor me opgedoken. De duik duurde ongeveer 25 minuten en was voor mij lang genoeg. Door de spanning was het best slopend! vond het onwijs gaaf maar weet niet of ik het nog een keer zou doen!!

Derek daarentegen had de tijd van zijn leven onder water en het ging veel te snel voor hem! Na de lunch boden ze nog een duik moment aan voor een mooie prijs dus derek pakte zijn kans en ging nog een keer!!
Mieke en ik gingen snorkelen.

De avonden waren ook heerlijk. Vaak gingen we lekker bij de auto met ons gaspitje eten. Pasta salade was onze specialiteit. doordat we een eigen auto hadden hadden we alle vrijheid. We hebben een paar keer op het strand gekookt wat echt het toppunt van vrijheid en vakantie was. Vaak gingen we kaarten of we konden uren praten over van alles en nog wat of kijken naar de prachtige sterren.

Na deze laatste tour was onze tijd op de oostkust gedaan en moesten we Lindsey terug brengen!!!! Dit ging aan ons hart het was onze 4e reiziger. Schoonmaken en terug, nog even op de foto!

Laatste nacht in Cairns sliepen we in een hostel. We wilde inchecken, ik had een kamer voor 8 personen geboekt dus we hadden er niet heel veel zin in. Bleek dat ze een foutje hadden gemaakt en uiteindelijk werden we geupgrade naar een deluxe kamer met tv, een uitzicht, eigen douche en wc en airco! Wat heerlijk was want door de hitte en de luchtvochtigheid was het de hele dag zweten geblazen. Heerlijk onze eigen kamer dus! Alles even lekker laten drogen en goed inpakken

We wilde de oostkust niet verlaten zonder wat Australisch wildlife te hebben gegeten en dus gingen we naar Outback Jack. Om hier te komen moesten we door een straat lopen. Je zou zeggen ok...
Op deze straat stonden een aantal bomen. Het stonk en het geluid was niet te doen! Bleek dat er honderen vleermuizen in die bomen zaten. typ vleermuizen cairns in op google en je snapt het. Dit waren geen ' gewone' vleermuizen , maar heeeeeele grote!

Je begrijpt dus dat we heel snel door dezze straat zijn gelopen. Als het donker werd kwamen de vleermuizen uit de boom en zag je boven de stad een zwarte wolk van vleermuizen!! Bizar again.

Bij outback jack hebben we krokodil en kangaroo geprobeerd.. Yammy!
Ook wilde we onze laatste avond nog vieren met een borrel ergens, maar doordat we zo een mooie kamer hadden zijn we daar lekker gebleven.

Volgende dag vlucht naar Melbourne. We wilden inckecken op het vliegveld en we waren ruim op tijd. Bleek dat ik dit keer een heel groot foutje had gemaakt bij het boeken van alles. De avond ervoor hadden we het er nog over gehad dat alles goed was gegaan, dat moet je dus nooit zeggen.

Mijn lieve vriendin Mieke heet namelijk helemaal geen Mieke. Mieke bestaat niet. Dus haar naam op het paspoort en de boekingsnaam klopte niet. Natuurlijk wist ik dit wel, maar nooit aan gedacht bij het boeken 3 maanden terug!
De onwijs ' vriendlijke' madame bij de balie zei dat we geen andere keus hadden dan Mieke achter te laten in Cairns, haar ticket naam veranderen en dan zou ze pas de volgende dag naar Melbourne komen. Uiteraard deden we dit niet (als Joke dat zou horen!) En hadden we besloten dat Derek en ik ook zouden blijven end an de volgende dag met ze drieen, dan maar wat meer dollars besteden.
Toch nog maar even gebeld naar de 'naam verander meneer' ook hij zei dat hij niets voor ons kon doen aangezien het zo kort voor de vlucht was en raadde ons aan een ander ticket te boeken voor de volgende dag. Hier waren we niet heeeeel blij mee, maar goed we moesten wat. Toen kwam DEREK!!!! met het idee om even bij andere maatschappijen te kijken. We werden dit keer wel geholpen door een vriendelijke mevrouw en uiteindelijk hebben we een ticket voor Mieke kunnen boeken voor dezelfde dag 2 uur later. Eind goed al goed. Bedankt SJAAK!

Derek en ik gingen dus met ze tweeen op reis en verwelkomde Mieke in Melbourne met een bordje met Catharina en Bot adventures.

Ik was onwijs enthousiast om ze Melbourne te laten zien omdat het heir zo leuk is!!
We zijn naar de wijk gelopen waar ik woonde! Echt heeeeel gek dat ze hier nu waren en ik wist de weg! Daar lekker uit eten geweest en daarna terug naar de stad naar ons hostel. De volgende dag lekker door de stad geslenterd en alle sights gezien en geindigd in een parkje met een bierrtje.
Volgende dag stond de Great Ocean Road op de planning. Dit is de weg die vlak bij Melbourne begin en langs de kust loopt, echt een must see voor deze regio.
De weg was inderdaad super mooi! Voor de liefhebbers:) het deed me denken aan de oostkust van Nieuw Zeeland en route 1 in Amerika.
Veel mooie uitzichten en aan het einde de 12 apostelen waar er nog 7 van over zijn. Lange dag, maar weer suppppeerrrr mooi!!

Dit was onze allleerrrlaaastee dag van de trip en we waren eigenlijk al de hele week bezig met het niet leuk vinden dat we weer afscheid moesten nemen. Maar goed aan al het leuke komt helaas een eind!!!

Spullen ingepakt, op naar het vliegveld en daar gingen ze! Ondertussen heb ik er al twe dagen hier opzitten en hun zullen over een paar uur aankomen! We kunnen echt terug kijken op een prachtige reis en ben zo blij dat ze het hebben gedaan!!!
Voor foto's
https://www.facebook.com/#!/photo.php?fbid=10200864679734248&set=t.1682093603&type=3&theater

Of wijzend 13 of 5.

Ik ben 1,5 uur bezig geweest dit verhaal te typen en heb nog lang niet alles gehad!

Ik zit nu dus weer in Melbourne, weer even wennen alleen moet ik zeggen, maar het gaat aardig! De katers van afscheid nemen worden minder omdat ik weet dat het weer goed komt! Heb wat oude vrienden opgezocht en mijn werk heeft waarschijnlijk nog wat uren voor mij deze week!

Verder weet ik niet helemaal wat ik wil doen. Ik weet dat ik ergens in April in Azie moet zijn om Joy en Maite te gaan zien en daarvoor wil ik waarschijnlijk op een boerderij gaan werken.

Mijn visum is voor 1 jaar en om langer te kunnen blijven moeten alle reizigers 88 dagen farm work doen. Sommige betalen een farmer om af te tekeken en dan zijn ze klaar, maar komt imigratie hier achter dan mag je nog meer terug komen, dat wil ik dus niet risceren.

We zijn onderweg een keertje gestopt bij een parkeerplaats om van het uitzicht te genieten. Daar raakte ik aan de praat met Mark. Een Australier die vlak bij een boerderij heeft. Hij had een jongen bij zich die hij rondleidee door de omgeving. Die jongen werkte bij hem als woofer. Dit is werken in ruil voor accomodatie en eten. Ik ben met hem in contact gebleven en hij wil me helpen met farmwork te zoekn en hij heeft waarschijnlijk contacten in de farmers wereld waar ik gebruik van kan maken:)

Vandaag dus even een dagje internet cafe. Verzekringen bellen voor de gestolen telefoon, onwijs veel foto's plaatsen, mail bijwerken en uitzoeken wat ik hierna wil doen. Komt allemaal dus wel weer goed!!

Als je het tot zo ver heb gered zeg ik bedankt! wat een lang verhaal.

Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen bedankt allemaal voor jullie leuke berichtjes en jullie interesse!
xxxxxxxxxxxxxxxxxx


  • 27 Februari 2014 - 06:31

    Alice Knol:

    Hoi ilse

    Meid wat weer een prachtig verhaal geniet er nog maar lekker van ik hoop dat je volgende verhaal uit Azie komt dikke kus Alice




  • 27 Februari 2014 - 09:10

    Ingrid:

    zo zo, wat een verhaal. mooi om te lezen. Inmiddels hebben we Derek en Mieke opgehaald en heb dus ook al wat verhalen gehoordt.
    Ze hebben een super vakantie gehad.
    Succes met het plannen van je nieuwe ( en ongetwijfeld) fatastische avonturen.
    Veel liefs van ons en maak er weer wat van.
    En je knuffel is overgebracht hoor, heerlijk.
    Dikke kus pa, ma en derek

  • 27 Februari 2014 - 09:49

    Micky:

    Leuk verslag Ilse! Je geniet van de Aussie classics zo te zien :)
    Veel plezier nog!
    Gr. Mick

  • 27 Februari 2014 - 11:46

    Anja:

    Wat een belevenissen! Jullie hebben ontzettend veel gedaan en gezien.
    wij krijgen bijna zin om ook naar Australië te gaan.
    succes met de verdere planning
    groetjes Anja en Wim

  • 27 Februari 2014 - 12:16

    Vera:

    hoi Ilse, wat een verhaal weer zeg , kan je al je belevenissen wel verwerken je heb ZOVEEL meegemaakt?.
    knap van je dat je toch bent gaan duiken en dat was de moete waard wat ik las .
    veel plezier maar weer .
    gr Vera xxx

  • 27 Februari 2014 - 13:08

    Joke:

    Haai Ilse (goed geschreven hi hi ). Wat een super verhalen van Catharina(Mieke) gehoord. Wat hebben jullie met z'n drieen genoten. En wat hebben jullie veel gedaan en gezien. Als je dit zo hoord krijg je eigenlijk zin om er ook naar toe te gaan. Hopelijk vind je snel werk en kun je weer even wat geld verdienen. En er komt naartuurlijk weer een super tijd aan met Joy. Namens Sjaak en mij wil ik je even bedanken wat je allemaal hebt geregeld voor Mieke en Derek. Fantastisch. Heel veel plezier weer verder met je verdere avonturen. Dikke kus xxx

  • 28 Februari 2014 - 19:21

    Corrie Bot:

    Hallo Ilse.
    We hebben weer genoten van je verhaal.
    Derek vertelde ook al een mooi verhaal.Wat een prachtige dingen zagen jullie
    Geniet nog maar heel veel van je ondernemingsdrang.
    We blijven je volgen
    Opa en Oma.

  • 11 Maart 2014 - 13:43

    Mieke:

    Na alweer bijna 2 weken in Nederland te zijn mis ik je erg hoor Ils!! Dus ik dacht weer even het verhaal lezen en foto's kijken!!! Wat hebben we een toptijd gehad!!!
    Dikke kus mij!!

    PLATYPUSS-PLATYPUSS- PLATYPUSS-PLATYPUSS-PLATYPUSS-PLATYPUSS-PLATYPUSS-PLATYPUSS

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 29 Sept. 2011
Verslag gelezen: 489
Totaal aantal bezoekers 38122

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 18 Mei 2014

Australië & Azië

01 November 2011 - 14 Maart 2012

Stage Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: