She'll be alright! - Reisverslag uit Saint Kilda, Australië van Ilse Bot - WaarBenJij.nu She'll be alright! - Reisverslag uit Saint Kilda, Australië van Ilse Bot - WaarBenJij.nu

She'll be alright!

Blijf op de hoogte en volg Ilse

28 November 2013 | Australië, Saint Kilda

Hallo allemaal!

Terwijl jullie allemaal waarschijnlijk in de sinterklaas stemming zijn, wordt het hier steeds warmer. Toch weer raar om kerstliedjes te horen wanneer je in je korte broek rondloopt.

Mijn trip naar Christchurch was super! Als ik heel eerlijk ben zal ik zo terug gaan, zoveel oude vrienden gezien, leuke dingen gedaan en echt genoten.

Mijn twee oude huisgenoten haalde me op van het vliegveld en ze hadden een bedje voor me gemaakt in de woonkamer. Je kon wel zien dat er dit keer geen dames in het huisje woonde, want het was een onwijse bende. De eerste nacht dat ik bij mezelf ' Ik ga morgen gelijk mijn oude collega bellen, en als ik daar niet terecht kan ga ik in een hostel slapen' . Na dat ik hier een beetje aan gewend was, en de jongens hadden de volgende dag echt alles schoongemaakt! Had ik toch besloten daar te blijven, want het was zo gezellig! De eerste dag dat ik daar was was het cupday. Dit is een feestweek voor de chrichurchers en er zijn die week een aantal paarden races aan de gang. Iedereen kleed zich netjes aan en er is een hoop gezelligheid. Super gezellige dag gehad en echt super leuk mijn oude vrienden weer te zien! Het is zo raar, ik had verwacht ze waarschijnlijk nooit meer te zien en nu stond ik gewoon weer gezellig met ze een biertje te doen alsof ik nooit weg geweest was. Het weer in Christchurch was overigens heerlijk!

De dag erna met Wanda afgesproken en bij haar thuis gaan barbecuen. Wanda ging die week weg dus kon ik voor haar invallen met voetbal. Nog steeds dezelfde competitie als twee jaar geleden dus super leuk. Volgende dag als verassing naar het oude kantoor gefiets. ik kwam daar binnen en iedereen keek me aan van wie ben jij, en toen opeens heee Ilse!!!! super raar natuurlijk dat ik opeens op de stoep stond! Daar ook de nieuwe nederlandse stagiaire ontmoet. Daar werd ik uitgenodigd voor een potje lunch tennis de volgende dag, dus ik wist dat het geen saaie week zou worden.

Ik ben de stad in gegaan om te kijken wat er allemaal was veranderd. Twee jaar geleden was het 6 maanden na de grote aardbeving en kon je de stad niet in. Nu dus wel. Het was verschrikkelijk om te zien, het leek wel een spookstad. Heel veel gebouwen zijn al naar beneden gehaald, maar er zijn er nog zo veel te gaan. Bizar om te zien dat na 2,5 jaar het nog steeds de orde van de dag is. Bij veel kroegen zie je bijvoorbeeld nog staan, happy hour van 4-6, of elke dinsdag karaoke. Maar er is dus al 2,5 jaar geen happy hour meer geweest en niemand heeft meer gekaraoked. Ook zijn er nu een aantal monumenten neergezet om te aardbeving te herinneren. Zoals de 184 witte stoeltjes. Deze stoeltjes staan voor de 184 mensen die zijn omgekomen bij de aardbeving. Er staan rolstoelen tussen, maar ook kinderzitjes en stoeltjes. Ik liep er naar toe met mijn map en mijn camera in de hand en toen ik daar aankwam zag ik dat er twee mensen stonden te huilen. Ik voelde me gelijk ongemakkelijk om daar als toerist een beetje foto's van te maken. Ik stopte gelijk mijn map en camera weg. Natuurlijk is het wel goed dat er toeristen komen, zodat mensen weten wat er is gebeurd en deze toeristen brengen natuurlijk ook geld mee. Maar ik kreeg echt kippenvel toen ik daar rondliep.

De week gevuld met etentjes, feestjes en veel gelachen! Ook ben ik als een echte toerist met de gondel mee gegaan, die twee jaar geleden nog gesloten was en net is geopend. Met het mooiste weer dat ik kon hebben had ik een super mooi uitzicht over de stad en de haven. Echt een goed gevoel om terug te zijn!! Ik kon zelfs directions geven aan toeristen haha. Ik vond het lastig om me beseffen straks weer terug te gaan naar Melbourne aangezien ik daar niemand ken en helemaal weer overnieuw moet beginnen. Dat ik natuurlijk de reden dat ik hier heen ben gekomen! Ik vertelde dat wanneer ik terug zou gaan ik een huisje en een baan zou hebben. En de meesten zeiden blijf gewoon hier, hier is het veel leuker! Een meisje zei ik ga de burgermeester van Melbourne bellen, zorgen dat je ontslagen wordt en dus hier moet blijven.

Wat gebeurde er de volgende dag: Ik kreeg een berichtje van mijn nieuwe werk dat ik voordat ik even was begonnen ik al geen baan meer had. Het belletje naar de burgermeester had dus geholpen. Een meisje wat al eerder voor hen had gewerkt was terug gekomen van reizen en ze willen haar liever aannemen dan iemand zonder ervaring. Bedankt Ebony!

Ik ben blij dat ik toch naar nieuw zeeland ben gegaan, want het zou extra zuur zijn geweest al zou ik hier twee weken hebben zitten wachten op werk en dan in het laatste weekend te horen zou krijgen dat ik niets meer had. Dit heeft mij weer twee weken zorgen maken gescheeld.

Een van mijn oude huisgenoten zit op de piloten school en moet om te slagen een x aantal vlieguren maken. En natuurlijk was ik daar wel voor in! Ik mocht iemand mee nemen en ik besloot Liese (Dutchie nr 7 van sport canterbury) mee te nemen. Uiteindelijk hebben we dus een nachtvlucht over Christchurch gemaakt!! Het was een super heldere avond met bijna volle maan, kon echt niet beter! Ik heb zelfs zelf even mogen sturen, dat kan ik nu dus bij het zoeken van een baan ook op mijn CV zetten!

De rest van de week gebarbequed veel gefeest, veel katers gehad en gemeet met mijn oude sport development team. Super leuk om iedereen weer te zien! We hebben trouwens sinds ik hier ben weer twee aardbevingen gehad. Het schijnt dat er al heel lang geen een meer is geweest, dus waarschijnlijk breng ik ongeluk.
Al met al een onwijs gave ervaring om terug te zijn en 12 dagen waren veel te kort!!

Toen ik terug kwam in Melbourne kon ik gelijk in mijn nieuwe huisje terecht. Gelijk uitgenodigd voor een borrel, dus van uitrusten kwam weinig terecht. Ik deel mijn kamer met 2 meisjes en het huis met 14 andere. Mijn roomies zijn erg gezellig en leuk en de tweede dag zijn met met ze 3en naar het strand gegaan. Verder heb ik even en kleine crisis gehad over wat ik nu precies wil doen.

Is het niet juist een kans nu ik ontslagen ben ergens anders heen te gaan? Wil ik wel ik melbourne blijven of wil ik er op uit? Iedereen zegt dat Melbourne de place to be is over de zomer. Mijn plannen veranderen echt letterlijk elke tien minuten en ik heb nu besloten het maar te nemen zoals het komt. Ik ga sporten, werken zoeken, een fiets kopen en genieten!

Mijn oude collega's at sport canterbury hebben verschillende contacten hier in Melbourne dus ik hoop ten zeerste dat daar iets uit gaat komen, het lijkt mij leuker om iets in de sport te gaan doen dat serveerster oid. Ik kan natuurlijk niet al te kieskeurig zijn op het moment, maar goed.

Ik met volle moet op zoek naar social sport, geweldige manier om mensen te leren kennen dacht ik. Toen kwam ik bij een website uit: meet up. Dit is een website waarop allemaal verscillende groepen actief zijn. bijvoorbeeld melbourne social soccer, 40's and 50's social en zo ook Newbies Melbourne. Dit is een groep met 1500 leden en dit zijn allemaal mensen die net nieuw in Melbourne zijn van heel de wereld. Ze organiseren elke week wel een aantal dingen zoals trips, sport, etentjes etc. Ik besloot me daar voor aan te melden aangezien ik mensen wil leren kennen en leuke dingen wil gaan doen. Het kost niets het enige wat je moet doen is via facebook aanmelden dat je naar het event gaat. Gister avond heb ik mijn eerste Newbies bijeenkomst gehad. We gingen pizza eten en bier drinken. We waren met ongeveer 20 man, allerlei verschillende leeftijden en afkomsten. (Heel toevallig nog twee Nederlanders) en iedereen komt alleen. Iedereen zit dus in hetzelfde schuitje en het was erg gezellig! Komende zondag is er weer een feestje dus ik denk dat ik weer heen ga. Heb me ondertussen ook aangemeld voor twee verschillende rengroepen en een voetbal groep, dus wordt een actieve week!

Ik hoop dat ik door deze mensen te ontmoeten misschien ook wel ergens een baantje vindt, maar we zullen het mee maken. Zoals ze in Nieuw Zeeland op alles wat lastig wordt zeggen She'll be alright, zo denk ik het ook over. Het komt wel goed! Misschien is het juist wel goed dat ik het baantje niet meer heb en opent dit weer andere deuren! Een van mijn roomies werkt namelijk bij die bagel zaak en het schijnt er niet heel goed aan toe te gaan qua communicatie en de baas scijnt niet heel betrouwbaar te zijn...

We gaan het mee maken! Ik zal deze lijdensweg voor jullie niet langer maken en ik ga lekker genieten van weer een mooie dag!

Heel veel plezier met al jullie sinterklaasfeestjes en ik hou jullie op de hoogte van alles wat ik beleef!! Tot snel.
Dikke kus

Ps. fotos lukte niet maar volgen snel!

P.p.S. mijn nieuwe adres is:
82 marine parade
Elwood
3184 Victoria
Australia

  • 28 November 2013 - 07:28

    Ingrid:

    Fantastische Ilse, wat weer een verhaal. Dat van die stoeltjes hadden we niet zo gedacht, wij dachten dat je een bruiloft had mee gemaakt, maar dit was heel wat anders. Veel plezier en we horen weer van je. veel liefs pa en ma

  • 28 November 2013 - 08:47

    Liese:

    Mooi verhaal ils! Over het algemeen gebeurt alles met een reden, dus ook een reden voor je niet-bagel baan. Zoals je zelf al zei; misschien opent dit wel veel betere deuren?! :-)
    Was super leuk om je hier te ontmoeten en gave dingen met je te doen!
    Casual wednesday evening sight seeing in a plane enzo!! Was echt zo gaaf! :-)
    You'll definitely be moooore than fine!!
    Everything will be alright at the end.
    Good luck daar, geniet van de mooie en bijzondere momenten en we keep in touch! xxxxx Liese

  • 28 November 2013 - 08:52

    Kristel:

    Ils!

    Wat een ontzettend gave tijd heb je weer gehad!
    En het komt inderdaad snel goed hoor, weet ik zeker!
    Geniet er van! En ik zal weer wachten op je volgende verhaaltje!

    Liefs kristel

  • 28 November 2013 - 09:31

    Mieke:

    Zo Ils, Weer een leuk verhaal om te lezen. Wat zal het apart zijn geweest om je oude vrienden zo weer terug te zien! Komen ze ook een keer naar Amsterdam? Inderdaad misschien maar beter dan dat je baantje niet doorging. Wek net zo leuk als het een leuke job is;). Geniet ervan daar!! Dikke kus Mieke

  • 28 November 2013 - 09:50

    Ank En Antoon:

    We hebben genoten van je verhaal.vooral je zo geniet,en je oude vrienden weer hebt gezien.sinterklaas met de knollen fam gevierd. En een hele leuke avond gehad.zaterdag vieren we sinterklaas met de kids en kleinkids,lekker gourmetten en zwarte piet komt ook nog.maar met dat mooie weer en je gezellige vrienden zal je het koude nederland en sinterklaas wel niet missen. Heel veel liefs uit nibbik

  • 28 November 2013 - 10:19

    Gerda:

    Hoi Ilse, wat weer een mooi verslag.
    Succes met werk zoeken, en veel plezier met al die nieuwe mensen , lekker in korte broek, bbq gezellig.
    Wij maken ons op voor sinterklaas, knollen sint gehad, zaterdag bij de fam stam.
    Veel plezier en tot de volgende keer maar weer. Groetjes de Stammetjes

  • 28 November 2013 - 18:16

    Vera:

    hoi Ilse, wat maak jij toch een hoop mooie dingen mee.
    mooi om je reisverslag weer te lezen.
    ja wij zijn hier in de ban van sinterklaas en nog even dan de kerst.
    meid ik hoop dat je snel iets zal vinden dan kan je nog meer hele leuke dingen doen.
    gr Vera xxxx

  • 28 November 2013 - 18:32

    Alice Knol:

    Hoi Ilse

    ja ja je maakt weer wat mee he maar het gaatje wel lukken daar hoor

    dikke kus Piet en Alice

  • 28 November 2013 - 22:36

    Joke:

    Even uit Nibbik een verslag,
    Leuk dat ik je berichten lezen mag.
    Jou leven is daar een groot feest,
    met bier, vrienden en sport geniet jij het meest.
    Dat werk zal vast wel komen gaan,
    straks loop je er zomaar tegen aan.
    Dus tot die tijd genieten,
    dat wenst Sint en zijn pieten.

    xxx

  • 29 November 2013 - 11:52

    Oma:

    Lieve Ilse
    wat een mooi verslag van je ,we leven hier toch wel met je mee.
    Wat fijn dat je zo geniet,en dat je leuke mensen ontmoet.
    Ik denk dat je niet op ons Sinteklaas feest kom, maar de Sint brengt vast wel iets voor je.

    ,We blijven je volgen..
    kusjes Oma en Opa

  • 03 December 2013 - 18:33

    Karin Wals:

    Lieve ilse,

    Vind het echt super stoer van je allemaal, heel leuk dat je zo iedereen p de hoogte houdt! Vind het erg leuk om te lezen. Ga genieten daar, maar zo te lezen ben je dat vollop aan het doen!! nooo wurry chiickie, She'll be alright! BOX!

    xxxxxx Karin Wals

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 29 Sept. 2011
Verslag gelezen: 553
Totaal aantal bezoekers 38115

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 18 Mei 2014

Australië & Azië

01 November 2011 - 14 Maart 2012

Stage Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: