All good - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Ilse Bot - WaarBenJij.nu All good - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Ilse Bot - WaarBenJij.nu

All good

Door: ilsebot

Blijf op de hoogte en volg Ilse

23 December 2011 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hoi Allemaal,

Hier weer even een berichtje. Heb net een ongerust telefoontje gekregen van vaders dus hier een geruststelling alles gaat goed. Er zijn vandaag twee grote aardbevingen geweest en 5 kleinere. Toen de eerste was, was ik in een mall. Alles begon opeens te schudden en ik wist niet wat ik moest doen. Ik zorgde maar dat ik op een plek stond waar niets boven me hing. Het hield best lang aan en het was best hevig. Toen het over was liep of rende iedereen naar buiten en alle winkels sloten direct. Iedereen naar buiten en daar hebben we een tijd staan wachten onder het genot van een kleine beving. Uiteindelijk werd ons verteld dat we weer naar binnen mochten, maar dat niet alle winkels open waren. Toch er weer in gegaan omdat ik nog niet klaar was met shoppen. Dit voelde uit eindelijk toch niet goed en toch maar op mijn fiets terug naar huis gegaan. Ondertussen veel berichten van iedereen hoe het ging en iedereen was gelukkig ongedeerd.

Toen ik thuis kwam waren daar mijn flatmaten en hebben we even een biertje gedaan. Daar uiteindelijk de grootste schok gehad waar het hele huis stond te trillen. Zo raar om mee te maken! Een flatmaat ook weer in tranen omdat het hun toch doet denken aan afgelopen feb etc.

Daarna nog een aantal kleintjes gevoeld, super vreemd maar voor mij ook wel exited om mee te maken. Hoop alleen niet dat het erger wordt dan dit. Heb op het nieuws gezien dat er in andere delen van chch veel schade en overstromingen zijn. Zal de komende dagen zien hoe het daar gaat. Gelukkig zo ver ik weet al mijn collega's ok. Veel winkels zijn nu nog dicht omdat ze alles weer opnieuw op de planken moeten zetten. Best vervelend. Kan me dan ook niet voorstellen hoe eng het in feb geweest moet zijn(gelukkig).

Verder vandaag een super leuke dag gehad. Vanmorgen werk tot 12 daarna secret santa en daarna bbq op het werk. Onder het genot van een potje volleybal in de zon en een borreltje.
Vanavond na alle bevingen dinner voorbereid met James en hebben we heerlijk veggies, vlees van de bbq en salades gegeten, heerlijk kerstdinner!

Verder heb ik weer een hoop leuke dingen gedaan de afgelopen tijd. Wanda en twee van haar vrienden hebben me meegenomen naar Akaroa. Dat is een plaatsje 1,5 uur rijden van chch en daar hebben we heerlijk zelfgevangen(niet door mij) crayfish gegeten en pauwa uit de zee geplukt, zeehonden gezien en een heerlijke dag gehad!

Verder ben ik druk bezig met mijn tennis en voetbal carrierre. Voetbal gaat goed 3 weken in een rij gescoord dat is een hele prestatie voor ons, met gemiddel 15-0 verliezende, team:)

Ook hebben we met het sportD team sinterklaas geierd! Met mijn bestelde pepernoten en chocolade letters. En iedereen maakte een gedicht en heeft cadeautjes gekocht super leuke avond gehad. Ook een kestuitje gehad met het werk.
Verder zijn we druk in de voorbereidingen van de kerst(zomer)vakantie. Morgen ga ik naar een collega voor kerstavond en 1e kerstdag. Dan 2e kerstdag vertrekken we met de auto naar het noordereiland om naar het fetival rhythm and vines te gaan. Daar zal ik Gaby(het andere nederlandse meisje) ontmoeten en na het fetival zullen we samen een auto huren en een week rondreizen.
Als ik terug kom ik Chch komen mijn ouders al en dan zal onze rondtrip beginnen!! Allemaal super leuk dus, wat nu even overschaduwd wordt door een hele spannende dag.

Maar alles is ok! Ik laat het jullie weten als het weer iets gebeurd maar wees na maandag niet meer ongerust aangezien ik dan tot 8 jan niet meer in Chch ben.

Ik wens jullie allemaal hele fijne dagen en een gelukkig uiteinde!! Ik zie jullie weer in het nieuwe jaar!!


Dikke kus
Ilse

  • 23 December 2011 - 10:24

    Jolanda:

    Hai Ilse,

    Nog fijne kerstdagen en een heel gelukkig 2012 toegewens van ons.
    Gr Jolanda, Alex en Mike

  • 23 December 2011 - 11:00

    Antoon En Ank:

    fijne kerstdagen en een mooi 2012.
    wat leuk dat je vader en moeder komen en jullie samen een rondreis maken. veel plezier met elkaar. dikke zoen van ons

  • 23 December 2011 - 11:01

    Margreet:

    Hoi Ilse,
    Dat was wel even schrikken toen wij vanmorgen wakker werden met het nieuws van de aardbeving in Christchurch. Gelukkig is alles goed met jou. Heel leuk van je dat je gelijk een bericht naar ons stuurde.
    Ik heb wel van je moeder begrepen dat je het heel erg naar je zin hebt in Nieuw Zeeland. Geniet er nog van. Hele fijne kerstdagen, veel plezier op het noorder eiland en alle geluk voor 2012. Dat jaar begint goed met een vakantie met je ouders. Veel plezier.
    Groetjes van Gerard en Margreet

  • 23 December 2011 - 12:57

    Vera:

    hoi Ilse, wij hebben in Maastricht heel wat winkels gehad om kerststokjes te kopen maar konden die niet vinden nu weet ik waarom ze hangen bij jou in je haar.
    gr Vera

  • 23 December 2011 - 18:56

    Fam Van Diepen:

    Hoi Ilse,
    heel leuke feestdagen ( aan je verslagen te lezen gaat dat helemaal lukken)en een fantastisch nieuw jaar gewenst ( zonder aardbevingen).
    Have the time of your life!

  • 27 December 2011 - 13:34

    Mieke:

    Haai ils!!

    Leuk verhaal weer mop, wat moet die aardbeving eng zijn geweeest zeg! Je foto's zien er gezellig uit, je ziet er vrolijk en goed uit gelukkig!! Tot snel!!
    XXX

  • 27 December 2011 - 14:27

    HANS EN WIES:

    hoi Ilse
    hier de fijne kerstgroeten uit spanbroek
    je krijg meteen de nieuwjaars groeten er bij voor dat de p c weer kuren krijgt
    fijn te lezen wat je allemaal mee maak
    spannend en meer dan spannend
    we wensen je voor het nieuwe jaar iets minder spanning toe
    en een hele fijne tijd met je vader en moeder
    groetjes van de knollen uit spanbroek

  • 28 December 2011 - 16:10

    Joke Groot:

    Gelukkig is alles goed afgelopen bij jullie. Wat hebben jullie mooi weer daar zeg. Ligt daar maar lekker te luiëren in de zon. Gelijk heb je ilse, geniet er maar van. Aan de foto's kun je zien dat je volop geniet. Voor 31dec. een goed uiteinde, en voor het nieuwe jaar naartuurlijk heel veel plezier op je verdere reis.
    Gr. joke.

  • 30 December 2011 - 19:57

    Ron:

    Ben blij dat het goed gaat! Alvast gelukkig nieuw jaar, of is dat nu al voorbij bij jullie :p
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Ilse

Actief sinds 29 Sept. 2011
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 38121

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 18 Mei 2014

Australië & Azië

01 November 2011 - 14 Maart 2012

Stage Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: