Four seasons in one day - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Ilse Bot - WaarBenJij.nu Four seasons in one day - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Ilse Bot - WaarBenJij.nu

Four seasons in one day

Door: ilsebot

Blijf op de hoogte en volg Ilse

28 November 2011 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hoi Allemaal!

Hier weer even een update! In mijn vorige verhaal vertelde ik jullie dat er veel verhuizen op het programma stond en dat klopte. Afgelopen maandag zijn we met het hele hebben en houden van het kantoor verhuist naar de andere kant van de stad. We zitten nu met 40 man in een grote zaal, best gezellig opzich! Die avond ben ik eindelijk zelf ook verhuist! Ik heb een huisje gevonden waar 3 jongens en 1 ander meisje in wonen. Allemaal super aardig, maar het is echt een studentenhuis. De eerste nacht dat ik hier sliep heb ik bijna niet kunnen slapen. Ik was de hele tijd aan het denken, wat zal ik morgen als eerste gaan schoonmaken! De eerste twee avonden heb ik dit dus ook grondig gedaan. Het weekend voordat ik verhuiste heb ik mezelf uitgenogd om met mijn nieuwe flatgenoten uit te gaan, als welkomspartij. We hebben gebbqt en daarna zijn we naar een paint party geweest. Je moest in witte kleren heen en kwam er in allerlei soorten kleuren uit. Super leuk gehad!

Deze week op het werk ben ik het meeste van de tijd buiten geweest. Collega's organiseerden een evenement op scholen, een soort 10-kamp achtig. En ik heb daar een paar dagen geholpen. Ook heb ik vrijdag zelf meegedaan. Deze avond was georganiseerd voor bedrijven en wij van sport canterburry deden ook met een team mee. Super leuk gehad en super mooi weer!

Verder ben ik met Justin op bezoek geweest bij oud flatgenoten van hem. Dit zijn twee vrouwen die wonen samen met hun twee honden in een boerderij hoog in de bergen. Super mooi uitzicht op de zee. Hier hebben we heerlijk op een zondag zitten borrelen in de tuin, echt een super realxte dag gehad in een prachtige omgeving. Afgelopen vrijdag heb ik Gaby opgehaald van het vliegveld (dit is het meisje dat op het noordereiland werkt, en waar ik mee naar het festival ga met oud op nieuw) Zij speelt voor een voetbal team en ze moest dit weekend toevallig tegen canterburry spelen. Zaterdag ben ik dus bij de wedstrijd gaan kijken. Het was de halve finale en ze hebben deze met 6-1 gewonnen. Volgende week finale dus! Om naar de wedstrijd te gaan mocht ik een auto lenen van James. Dit is een huisgenootje. Gaby en ik dus samen met een kaart proberen links te houden op de weg. Ging erg goed! We hebben dus alle vertrouwen voor onze roadtrip op het noordereiland! Toen ik weg wou rijden van de voetbal bleek het dat ik een lekke band had. Ik was helemaal alleen omdat Gaby met de voetbalbus terug ging naar het vliegveld. Daar stond ik dan! Geen beltegoed ook nog eens! De bus van Gaby moest weg dus ze konden me niet meer helpen. Gelukkig was de coach van de tegenpartij ernog! Nadat hij 6-1 had verloren in de halve finale kon hij het gewoon nog op brengen om de band eraf te halen reserve band mee te nemen naar een tankstation op te pompen, weer terug om hem erop te doen! Hij was DE held van de dag! Bij deze een bedankje voor Tim!

Dat is wel een ding wat me zo mee valt. Iedereen is zo verschirkkelijk aardig voor je. Ze zeggen dat het komt door de aarbeving. Dat ze daardoor als het ware closer zijn geworden. Dat is echt één van de dingen wat ik tot nu toe het leukste vind hier. Als je iemand tegenkomt is het hoe gaat het met je?! En als dan iemand een band voor je verwisselt, je voor de zoveelste keer een lift geeft of je dinner betaald is het No worries! Heerlijk toch zoveel aardige mensen bij elkaar! Ik heb het hier echt naar me zin op het moment. Het voelt goed om voor je zelf te moeten zorgen, je eigen vrienden te moeten maken en alles zelf moet oplossen. (ook al zijn er de Tims van tegenwoordig gelukkig:)

Ik ben blij dat ik thuis nog niet zo erg mis. Ik denk dat het dan een hele zware periode zou worden! Ik geniet nu van alles wat ik mee maak omdat ik weet dat ik over 4 maanden weer thuis ben bij iedereen!

Afgelopen weekend heb ik heerlijk film avondje gehad met James en zondag naar het strand geweest. Verschrikkelijk verbrand want de zon is hier zo fel. Afgelopen week tempraturen van boven de 30 graden gehad dus dan moet je gewoon echt zorgen dat je op elke plekje goed ben ingesmeerd, want ik heb al een paar slapeloze nachten gehad van mijn ontiegelijk verbrande benen. Ach ja hoort er bij zeggen ze, je leert er iniedergeval erg snel van!

Ik ben net terug van een potje voetbal. Sport canterburry heeft een eigen voetbal team die elke maandag mee doet met een corporate voetbal toernooi. Je speelt 2x 15 minuten en het was leuk! Ondanks de 11-0 verlies. Ze vonden dat ik goed me best deed dus mag volgende keer weer mee doen, joehoe! Verder ben ik nog op zoek naar een leuk sociaal team waar ik wat kan sporten. Maakt niet zoveel uit wat, touch voetbal basketbal, we gaan het mee maken!

Ik fiets elke dag naar mijn werk zo een 20 muniten heen en terug. Ik moet via een hele druk straat waar veel schade is van de aardbeving. Ik ben dus eigenlijk wel blij met de regel dat je een helm op moet. Je moet zo goed op letten waar je rijd, best een uitdaging dus elke dag op de vroege morgen!

Het is erg moeilijk wat ik aan het mee moet elke dag. Soms begint de dag koud, wordt het vervolgens bloedheet (sta je dan in je lange broek) En als je naar huis moet fietsen staat er een mega harde wind. Echt vier seizoenen in één dag dus!

Volgende week woensdag is het Sinterklaas in het Sport development team! Omdat ik al de zoveelste Nederlandse stagiaire ben hebben ze elk jaar Sinterklaas. We gaan dus allemaal een rijm maken en cadeautjes kopen. Ook heb ik via een Nederlandse website voor iedereen een chocolade letter en pepernoten besteld. Ben benieuwd hoe het gaat worden!

Zo als jullie zien gaat het prima met me! Ik hoop dat het voor jullie nog niet al te koud is in Holland! Kleed je goed aan en kijk uit met de gladde wegen!!

Tot snel.
xxxxx
Ilse

  • 28 November 2011 - 08:18

    Esther Vd Helder:

    Wauw Ils!
    Ik word er bijna jaloers van. Je maakt echt super leuke dingen mee zeg:D! En wat een heerlijk weer:)
    Geniet er van..voor je het weer ben je weer thuis!

    xx Esther vd Helder(dit keer maar met achternaam, want je kent meerdere Esthers! haha)

  • 28 November 2011 - 12:03

    Ingrid:

    Dan valt je eigen kamer dus wel mee??
    Miep Kraak
    Niet teveel schoonmaken hoor.
    Lekker genieten.Het klinkt heel gezellig
    Veel liefs
    Pa, Ma, Derek en Jasminxxxx


  • 28 November 2011 - 14:54

    De Stammetjes:

    Leuk om weer te lezen wat je allemaal meemaakt.
    Mooi weer, bij ons valt het nog mee, maar het wordt wel kouder.
    Liefs van ons uit wognum

  • 28 November 2011 - 17:25

    Vera:

    hoi Ilse
    meid-meid-meid,
    wat maak jij toch een hoop mee,dat is een feit
    en dan die foto`s hoog in de bergen met uitzicht op zee,
    wie maakt dat nu mee.
    ook mooi dat daar een Tim voor je is,
    die je toch wel beloonde met een dikke kiss.
    zo toch een klein rijmpje voor je.
    xxxx gr Vera

  • 29 November 2011 - 09:56

    Kevin:

    Hey Ilse,

    Ik lees gelukkig dat je het erg naar je zin hebt!! Gelukkig hoef je je daar niet te vervelen dus!
    Veel plezier nog he de komende tijd, en alvast een fijne Sinterklaas!!

    Gr. Kevin

  • 29 November 2011 - 12:13

    Antoon En Ank:

    als we je verslagjes lezen ,ben je wel een bofkont.vooral om dat je het zo SUPER naar je zin hebt.We kijken weer uit naar je volgende verslag. xxx van ons.

  • 30 November 2011 - 18:19

    Tessa:

    Hoi Ils! Klinkt super, je hebt het gelukkig goed naar je zin! Geniet van alles wat je daar mee mag maken! Liefs Tessa

  • 03 December 2011 - 09:36

    Anja V. D.:

    Hoi Ilse,

    Wat maak je een hoop mee daar aan de andere kant van de wereld, geniet er maar zoveel mogelijk van.
    Je schrijft wel heel erg leuk.
    groetjes

  • 07 December 2011 - 12:52

    Joke Groot:

    Haai Ilse. Wat heb je alweer een leuke dingen meegemaakt. Het ziet er allemaal goed uit. Je huisgenoten, het weer, het uitzicht, het paintshirt. Dit zegt toch wel genoeg dat je er van geniet. Ga zo door en veel plezier verder. Gr. Joke

  • 13 December 2011 - 21:58

    Sjaak En Chyla:

    Heel leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Blijf schrijven!

  • 17 December 2011 - 19:31

    Sabrine:

    Wat een avontuur tot nu toe Wel lekker om te lezen dat je het er naar je zin hebt Ja sorry we reageren nu pas op je avontuur maar ja je kent het te druk met alles en niets maar goed zal proberen vaker te reageren Heel veel plezier en voordat ik het vergeet alvast een gezellige kerst en een te gek nieuwjaar heel veel plezier Maak er een mooi feest van tot gauw Groetjes Sabrine en natuurlijk Hans Bas Anne en Tom Doei.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Ilse

Actief sinds 29 Sept. 2011
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 38112

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 18 Mei 2014

Australië & Azië

01 November 2011 - 14 Maart 2012

Stage Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: