16 maanden - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ilse Bot - WaarBenJij.nu 16 maanden - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ilse Bot - WaarBenJij.nu

16 maanden

Blijf op de hoogte en volg Ilse

23 April 2015 | Australië, Melbourne

Wow! Bijna 16 maanden geledenstapte ik in het vliegtuig met de gedachten met 5 maanden weer thuis te zijn.. het is iets anders uitgepakt!

Er gebeurd niet meer heel veel, vandaar dat ik niet meer veel schrijf! Mijn eerste jaar in Australie heb ik zo veel gereist en elk moment was er wel weer een plan voor de volgende trip. Dit jaar is het wat rustiger.

Ik woon nog steeds in Melbourne, waar het ondertussen herfst is. Ik heb 1,5 jaar de winter weten te vermijden, dus helaas verdwijnt mijn eeuwige bruinheid. Gelukkig vervagen de herinneringen niet zo makkelijk als mijn kleur.

Ik werk ook nog steeds bij Showtime! Besef me nu des te meer hoe veel geluk ik heb gehad en nog steeds heb met deze baan. Twee weken na aankomst in Australie kon ik beginnen en ze zijn nog steeds blij met me.

Een paar weken geleden is Brittany naar Melbourne verhuisd. Voordat ze kwam wilde ik graag een huisje hebbe geregeld zodat we daar geen zorgen meer over hoefden te maken zodra ze hier zou zijn.

Ik had een erg mooie kamer gevonden in een mooi appartement. Alles nieuw en een prachtig zwembad op het dak. Hier woonde een jongen uit Singapore. Zijn moeder en zijn broertje waren op het moment op bezoek, maar hij verzekerde ons dat ze in 1,5 weg zouden gaan. Ook zocht hij nog twee andere mensen voor de derde kamer. Hij bleek erg aardig en we dachten dat we het goed voor elkaar hadden.

Zodra Brittany twee dagen na mij bij ons in kwam wonen begon helaaas de ellende. De moeder van de jongen was hele dagen thuis, elke dag. Zodra we onze kamer uit stapten hield ze ons goed in de gaten en zodra we wat wilde koken, of ook maar iets wilde doen in het huis begon ze met ons te bemoeien. Ze vond dat we het verkeerd deden en dat we dingen op haar manier moesten doen.

De eerste dag dat Brit alleen thuis was werd er op onze deur geklopt. Ze openende en de moeder stond voor de deur met een stofzuiger, ze zei ' Clean you room!' Op dat moment woonde Brit er nog geen 24 uur. Enigsinds geshocked besloot ze dit toch maar te doen omdat ze geen problemen wilde veroorzaken op haar eerste dag.

Het in de gaten houden bleef de doorgaan en de moeder begon onbeleefd te worden. Ze besloot het niet zelf meer tegen ons te zeggen, maar haar man te bellen, die de huisbaas is, zodat hij ons vervolgens kon bellen en vertellen dat we een andere pan of spatula moesten gebruiken voor het koken.

Ik besloot beleefd te blijven en normaal met de moeder te praten, hoe gaat het hoe was uw dag etc. Kreeg weinig response. Ik v roeg haar wat ze ging doen zodra er nieuwe mensen zouden komen voor de derde kamer. Of ze terug naar huis zou gaan ofdat ze hier nog zou blijven.

Volgende dag kon ik na 12 dagen werken eindelijk mijn was doen. Er werd op de deur geklopt. Wat ben je aan het wassen?????!! Euhhmm, mijn kleding.. Wat voor kleding?!!!! Euhmm.. mijn werkkleding?.. Euh ja ok kan je dit de volgende keer op je werk doen? Euh waarom? Omdat als wij na jou willen wassen onze kleren vies worden omdat jij in een keuken werkt(lees groenten snijdt) Dit is geen probleem ik snij groenten en ik heb nog nooit problemen gehad met de was. Ja ok maar kan je het de volgende keer in de wasbak wassen?... Euh ja okk zal ik volgende keer doen...

De was stond al aan dus de volgende keer zou ik het eerst in de wasbak weken.

Een uur laten kreeg Brittany een telefoontje van de vader/man/huisbaas.
Ilse heeft de regels overtreden. Na de waarschuwing van mijn zoon is ze door gegaan met wassen van haar vieze werkkleding. Ook is ze erg onbeleefd tegen mijn vrouw en blijft ze haar vragen wanneer ze weg gaat, dit vinden wij heel vervelend en irritant. Ook maakt ze veel lawaai in het huis en slaat ze met de deuren. Dit is een waarschuwing vertel Ilse dat ze zich moet gedragen, Brittany met jouhebben we geen probleem.

Brittany was redelijk geschokt en legde uit dat de viezheid van mijn kleren geen probleem is dat ik me niet dagelijk onderdoop in de frituur en dat hij zich geen zorgen hoeft te maken. Dat ik 12 dagen gewerkt had en mijn kleren moest wassen. Hij vond dat we niet genoeg betaalden (samen 380 dollar per week!!)) En daarom geen recht hadden op een mening en moesten luisteren.

We voelden ons dus niet heel erg thuis op dat moment en besloten zo snel mogelijk een nieuwe kamer te zoeken.
Ze begonnen tegen ons te schreeuwen en het was gewoon een hele vreemde situatie!
Brittany vond gelukkig snel een nieuwe plek en we zijn gelijk de volgende ochten, na 7 nachten daar de hebben geslapen, verhuisd!

Waar we nu zitten kan niet beter! We wonen met een getrouwd Chinees stel ze zijn rond de 27 en heel chill. Ze hebben het best wel goed voor elkaar en willen huisgenoten voor het plezier en de reuring en niet voor het geld. Ze zijn weinig thuis en af en toe lijkt het alsof we ons eigen huisje hebben. We hebben onze eigen badkamer en een balkon met een prachtig uitzicht over de stad!

Onze nieuwe roomies hebben ons meegenomen op een trip naar de bergen en we zijn wezen kijken bij hun kerk:)

Alles gaat dus zijn gangetje hier in het verre Aussie!!
Hopelijk voor jullie komt de zomer er nu echt aan!!!

Geniet van jullie koninginnedag en geniet van het zomerse vooruitzicht!
Veel lliefs Ilse


  • 23 April 2015 - 10:14

    Antoon En Ank:

    Leuk om weer wat van je te lezen.ben blij voor je dat je het zo naarje zin hebt En zo,n mooi stekkie.ook ziei ik op facebook leuke foto,s van je (jullie). Heel veel lieve groetjes van onsxxx.

  • 23 April 2015 - 18:28

    Gerda:

    Hey Ilse, tijd terug dat we weer wat van je horen, maar wel weer leuk.
    Wat een takke wijf dat vrouwtje, mooi dat jullie een nieuw huisje hebben gevonden.
    geniet nog lekker en wij hebben al wat mooi weer gehad dus kijken zeker uit naar de zomer.
    Koningsdag gaat ook lukken al zijn de berichten niet heel goed, we wachten af.
    Groetjes de stammetjes

  • 23 April 2015 - 19:02

    Ingrid:

    Hé skat
    Leuk verhaal weer. Jammer dat het skyppen gister niet goed lukte, maar we gaan het snel weer proberen.
    Veel liefs, dikke kus

    Pa en ma

  • 24 April 2015 - 16:56

    Alice Knol:

    Heey Moppie

    Wat fijn om te horen dat je het nog steeds naar je zin hebt. Gelukkig nu samen op een plek en ook nog naar het zin. Heel veel plezier en geluk.
    Gisteren zijn Bas en Lotte getrouwd we hadden met z'n allen een prachtige dag. Ze gaan morgenochtend vroeg naar Cuba op vakantie. Vandaag met Joy allemaal spullen gekocht voor haar nieuwe huisje leuke dingen dus allemaal. Met Piet en mij gaat ook alles goed we horen snel wel weer iets van je doeiiii dikke kus Piet en ALice

  • 25 April 2015 - 09:57

    Vera:

    hoi Ilse, dit keer geen leuk verhaal en zonde van de tijd om bij die vreselijke mensen te wonen .
    gelukkig hebben jullie nu een TOP lokatie gevonden(dat krijgen jullie toch maar weer voor elkaar )
    en wonen jullie nu weer erg leuk en kunnen gaan genieten van alles en met elkaar.
    gr Vera xxxxxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 29 Sept. 2011
Verslag gelezen: 494
Totaal aantal bezoekers 38098

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 18 Mei 2014

Australië & Azië

01 November 2011 - 14 Maart 2012

Stage Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: