Roadsick - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ilse Bot - WaarBenJij.nu Roadsick - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ilse Bot - WaarBenJij.nu

Roadsick

Blijf op de hoogte en volg Ilse

11 Januari 2015 | Australië, Melbourne

2015!!!!

Ben vertrokken in 2013! Woww!!!
Het is laat maar het is niet dat ik het jullie minder erg wens, Gelukkig nieuwjaar voor jullie allen!! Weer een nieuwe kans om dit het beste jaar ooit te maken!! Wat voor mij de afgelopen paar jaar nog elk jaar is gelukt!

Ik heb de laatste tijd niet veel van me laten horen, omdat er niet heel veel is gebeurd! Ik geniet nog steeds, maar op een andere manier.

Weer terug ' thuis', in Melbourne.

2014 was vol met verassingen, leermomenten, geniet momenten, nieuwe vrienden, nieuwe ervaringen, heel veel vluchten, nieuwe landen, nieuwe steden en vooral heel veel reizen, heerlijk!!

Elke keer als ik ergens was, was het maar voor even. Het nieuwe avondtuur stond alweer klaar en continue plannen maken voor een nieuwe trip. Geld verdienen en geld uitgeven. Het langste dat ik ergens was, was 3 maanden.
Na dit jaar vol met gaan gaan gaan, was het heerlijk om in Melbourne weer even op adem te komen. Ik had het geluk dat ik weer terug kon bij mijn oude werk, Showtime. Huisje gevonden in de stad, niet te duur, leuke mensen en niet geheel onbelangrijk een kast waar ik mijn kleren in kon hangen. Even niet meer uit de backpack leven is fijn. Ik had het gevoel dat ik dit even nodig had na het geweldig gekke jaar.

Nu na twee maanden begint het alweer te kriebelen om erop uit te gaan!! Ik ben bang dat ik dit gevoel mijn leven lang niet meer kwijt ga raken. Het gevoel van erop uit gaan, nieuwe mensen ontmoeten en nieuwe avonturen te gaan ontdekken. Het idee dat dit leven niet mijn leven voor altijd kan zijn maakt me een beetje verdrietig, maar des te meer realiseer ik me dat ik er nu zo onwijs van moet gaan genieten! Op een dag zal het echte leven me weer vinden, deze droom moet zo lang mogelijk duren!

De feestdagen zijn super geweest! Met kerst haddden we een prachtige kerstmaaltijd en iedereen had cadeautjes voor iedereen. Op kerstdag ontbijt met huisgenoten en daarna een heerlijke lunch bij de chef van mijn werk. Totaal geen kerstgevoel door het super warme weer, maar een heerlijke dag!
Met nieuwjaar veraste Brittany me weer door langs te komen voor een week!!
We zijn bij Charlotte (meisje die ik heb ontmoet op de farm) en haar huisgenoten op de rooftop geweest. Daarna vuurwerk gekeken en afsluiten in het casino! Al met al heel gezellig geweest!!

Ik hoop dat jullie net zo hebben genoten van de feestdagen als ik! Ik moet zeggen dit jaar heb ik wel veel aan thuis gedacht met kerst! Het koude weer, kerstmuziek, iedereen bij elkaar! Ik miste het!! Wel een gek idee dat ik hier volgende kerst niet meer kan zijn door mijn visum!

In de tijd dat ik nu van huis ben, nu 14 maanden, hebben heel veel mensen mij een berichtje gestuurd of ik tips heb voor reizen. Super leuk vindt ik dat!! Een half jaar geleden kreeg ik een berichtje van een meisje waarmee ik op de Oscar heb gezeten dat ze naar Australie wilde gaan. Deze week heb ik haar, en een ander Nederlands meisje uit Langedijk hier ontmoet ik Melbourne! Was super leuk om hier twee Westfriezen te hebben, hilarische uitspraken die ik al zo lang niet heb gehoord. Ik heb ze de stad laten zien en op hun laatste avond zijn we uit geweest met ze allen! Heel vreemd, maar super leuk!! Wat is de wereld toch ook klein.

Voor iedereen die het idee heeft om weg te gaan, reisbureu Ilse is open voor al uw vragen!

Mijn plan nu is onzeker! Wil een tijdje hier blijven om wat geld te verdienen. Ik ben bang dat dit niet lang zal duren aangezien ik nu al de kriebels heb om weg te gaan. Misschien eerst maar beginnen met een kleine trip rond Melbourne, mischien dat dat mijn honger voor even kan stillen.

Soms wil ik gewoon even een paar weken naar huis en dan weer hierheen. Helaas is het iets te ver weg om dit zo maar even te doen!!
Wie weet snel! Wie weet niet!!

Ik wil jullie in ieder geval bedanken want ik de 14 maanden dat ik weg ben heb ik nog zo veel contact met de meeste van jullie wat ik heel fijn vindt:) Ook al is iedereen druk af en toe een berichtje is heerlijk!

Ik mis jullie en wens jullie nogmaals een heerlijk nieuwjaar toe!
Tot snel!
xxxx

Voor fotos van mijn laatste trip en meer:

Voor de geweldige video van de trip:

• 11 Januari 2015 - 08:42

Ingrid:

Tweede Kerstdag leek het echt of je weer thuis was, zo met de laptop op tafel was je er gewoon voor een paar uurtjes bij.
    En wat mooi ook dat je je zo thuis voeld in een ander land, maar we hopen je dit jaar weer even te kunnen vast houden hoor.
    Maak er maar weer wat van, veel succes mer je nieuwe plannen.

Veel liefs en een dikke knuffel van ons

• 11 Januari 2015 - 10:08

Margreet En Gerard:

Hoi Ilse,
    Ook voor jou de allerbeste wensen voor 2015. Leuk om weer een verslag van je te lezen.
    Dat je in het casino bent geweest deed ons weer denken aan onze vakantie, toen wij ook in het casino van Melbourne zijn geweest (en wel 90 dollar hadden gewonnen!!!!).
    Geniet nog volop daar, want de tijd gaat snel.
    Liefs van ons

• 11 Januari 2015 - 10:50

Anja En Wim:

Hoi Ilse,
    Nog de allerbeste wensen voor een prachtig 2015 met vele mooie momenten ( en misschien weer een thuiskomst)
    Leuk verslag weer, je maakt daar zoveel mee, ons leventje ziet er dan wat gewoontjes uit.
    Geniet ervan en houdt ons op de hoogte.
    liefs Anja en Wim

• 11 Januari 2015 - 11:28

Ank En Antoon:

lieve Ilse,wij genieten gewoon met je mee.weer een leuk verhaaltje.was wel gek dat het bij ons 24 uur was met oud op nieuw gingen wij kijken hoe laat het bij jou was. Dat doen we nooit hoor maar we waren in gedachten toch bij jou. We wensen je weer een prachtig jaar . Dikke zoen xxxxxxx

• 11 Januari 2015 - 14:49

Vera:

hoi Ilse , jij ook de alle beste wensen voor 2015. en dat dit ook weer een top jaar voor je word.
    je moeder schrijft het al , het was super gezellig met jou een paar uurtjes op de skype je was er gewoon bij , samen wat eten en snel even alle 3 naar de wc zodat we niks van elkaar misten.
    je ziet er erg goed en tevreden uit en ik was blij dat ik je weer even kon zien (al is het in het echt natuurlijk nog beter) . geniet weer met alles wat je gaat doen wat het is zoweer 2016 (hahaha).
    gr Vera xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 11 Januari 2015 - 19:06

Gerda:

He Ilse, weer een mooi verhaal met luxe problemen van blijven of verder reizen.
    Jij natuurlijk ook van ons de beste wensen voor 2015 met mooie reisverhalen.
    We wachten weer rustig af.
    Veel plezier en geniet ervan.
    Groetjes de stammetjes

• 14 Januari 2015 - 08:51

Chyla En Sjaak:

Ook van ons de allerbeste wensen! We genieten van je reisverslagen, en wensen je nog veel prachtige avonturen in dat verre Australië. Liefs van Sjaak en chyla