Het regent zonnestralen!! - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Ilse Bot - WaarBenJij.nu Het regent zonnestralen!! - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Ilse Bot - WaarBenJij.nu

Het regent zonnestralen!!

Door: Mieke, Ilse & Derek

Blijf op de hoogte en volg Ilse

08 Februari 2014 | Australië, Rainbow Beach

Lieve allemaal,

Eindelijk is het dan zover Derek en ik zijn aangekomen in Australie. Na een lange, maar goede reis veilig aangekomen op Sydney. Helaas waren onze koffers kwijt dus duurde het NOG langer voordat we Ilsie eindelijk zagen!! Ze zat al 3 uur op ons te wachten en toen.... Daar waren we dan! Blij om elkaar te zien en wat was het vreemd. Samen wat gedronken en we wisten niet van op houden met bijkletsen. Nibbik verhalen, Melbourne verhalen het was gelijk erg gezellig.
Derek en ik hadden een flinke jetlag en waren goed moe, maar we moesten de dag door zei Ilse om er zo snel mogelijk overheen te komen. Nou vooruit dan maar;). We hebben heel Sydney gezien vanuit een Sight seeing bus dus dat was prima!! Eerste indrukken waren gelijk goed. Heerlijk weer, mooie gebouwen, Bondi beach en grootste verhalen van beide kanten. Om 17.00uur was het mooi geweest voor ons, dus naar bed. Ilse ging lekker Sushi eten in de stad. Hele nacht doorgeslapen en zo al vrij snel van de jetlag af.

We zijn er nu een week en hebben al zoveel mooie dingen gezien en leuke dingen meegemaakt. Hier wat hoogtepunten van de hoogtepunten.
Onze eerste avond eten/slapen op Boomerang Beach. Wat een uitzicht, prive strand en een sterrenhemel ongelofelijk! Bayron Bay; een hippie stadje met een heerlijke sfeer die je aan voelt als je het binnen rijdt. Met wat drank op een groot grasveld naar wat vuurshows gekeken en s' avonds uit bij Cheeky Monkeys. Gekkehuis! We hebben wilde kangaroos gezien, maar ook in een wildlife park waar we met ze mochten knuffelen, eten geven en op de foto. Dit hebben we dan ook uitgebreidt gedaan uiteraard. Ook nog met Koala Toby op de foto geweest, Derek mocht hem vasthouden. Wat een schatje! Bij Cleveland een eiland bezocht. Eerst met de boot en toen een flinke wandeling langs het eiland. Wat een uitzicht. Rotsen, golven, helder blauw water en mooie palmbomen. We hebben wel 10 x gezegt dat we veel foto's moeten maken in ons hoofd;). Noosa een klein stadje met een mooi strand. Het gevoel van een echt stranddorpje. Leuke winkeltjes, mooi verlicht en gezellige muziek. Dolfijnen gespot in de zee, wel ver maar toch;). Gekookt aan het strand met een heerlijk warm windje en de zee als uitzicht. Lekker pasta gemaakt, tijdens een prachtige zonsondergang. Life is good!!

Uiteraard ook al veel avontuur beleefd:
Onze koffers konden we gelukkig de volgende dag ophalen bij het vliegveld. Wat waren we blij, lekker je eigen spullen bij je hebben! Na onze eerste nacht geslapen te hebben in de auto en Derek in de tent wilde onze auto Linseed niet meer starten. Ohnee!! Wat nu? Derek is een handige man, maar kwam er niet uit. Ik ben de dochter van een automonteur, maar kwam er niet uit en Ilse is ergg handig maar ook niet. Dus hulp gebeld. Deze waren er met 60minuten en toen konden we weer verder gelukkig. De accu was leeg, geen idee wat we aan hebben laten staan!
In Surfers Paradise stonden we op een illigale slaapplek en met de schermering werden we verrrast door hele grote vleermuizen. Een man op een bankje vlak bji ons klapte in zijn handen en wel 20 tegelijk vlogen uit de bomen. AAAARRRHHHH.. Toch goed dat Derek bij ons is.S' ochtend werden we vriendelijk verzocht zsm weg te gaan, want het was geen camping! Sorry, we gaan al! In Brisbane hebben we een stadwandeling gemaakt om wat van de gehele stad te kunnen zien. Linseed hadden we geparkeerd in een parkeergarage, maar zagen later dat het een Private Parking was. Bij terugkomst was het nog even spannend of we er nog uit kwamen, maar gelukkig we mochten verder op zoek naar een camping! Deze even verderop gevonden. We kwamen aan in het donker dus alles geinstalleerd even wat gedronken en naar bed. De volgende ochtend heerlijk gedoucht en ontbeten. Onze telefoons waren zich aan het opladen bij de toilet/douche. Na het douchen (na 10minuten) schrokken we ons dood. Geen telefoons meer!! Ze waren gestolen. Wat waren we boos, het leek alsof alle mensen op de camping naar ons keken alsof ze er meer van wisten, maar we konden niets doen. We zijn netjes geholpen door de campingbeheerder en de politie, maar geen mobieltjes meer! Ja je maakt wat mee hier!

Nu ik dit typ zitten we in Rainbow Beach, want morgen maken we een trip met een 4x4 auto naar Fraser Iland. Het regent nu buiten dus hopelijk morgen wat beter weer! Komt vast goed, No Worry's!!
Dus we genieten hier volop en het gaat erg goed met ons 3e! We hebben nog 3 weken samen om nog veel meer te beleven en hier hebben we onwijs veel zin in!!

Groetjes van ons!

Liefs Derek en Mieke.

Ps. Foto's volgen!

Nog even een kleine technische mededeling. Mochten er (levensbedreigende) dingen zijn, of je wilt gewoon even weten hoe het is dan kan je ons bereiken op +61403590500, ik heb op deze manier binnen 1 week twee keer een telefoon mogen kopen, wat een feest. Maar zoals we de hele reis al zeggen, No worries!!! We kunnen nu alles aan! Ik moet nu gaan, mijn biertje wordt warm..!!

Tot heel snel.
xx Ilse

• 08 Februari 2014 - 09:34

Alice Knol:

Hallo nibbixers

Het klinkt allemaal prachtig jullie zijn goed bezig daar. Nog heel veel plezier samen geniet ervan
    Dikke kus voor jullie xxxx

• 08 Februari 2014 - 10:21

Ingrid:

Hallo skatte
    Prachtig om te lezen, maar balen van die telefoons.
    Leuk hé, mieke om nu inplaats van de verhalen te lezen, nu zelf erover te kunnen schrijven.
    Voor de zoveelste keer heel veel plezier en laat niemand deze mooie vakantie verpesten.
    Veel liefs. xxx

Peter en Ingrid

• 08 Februari 2014 - 10:49

Joke:

Hay ther!!! Wat leuk om nu een verhaarl van jou te lezen Mieke. Jullie hebben wel wat met telefoontjes. Gelukkig is het je oude toestel. Maar je ziet er zijn zoveel meer mogelijkheden om met elkaar te communiceren. Wat heerlijk om te lezen dat jullie zo genieten daar. Blijf dat ook vooral doen zo met z'n 3en. Dikke x voor alle drie.P en M.

• 08 Februari 2014 - 12:43

Ank En Antoon:

Heel veel plezier ,maar dat zal wel lukken.met veel plezier lezen we jullie verslagjes. Groetjes uit nibbik

• 08 Februari 2014 - 14:02

Vera:

Hoi Ilse-Mieke en Derek.
    Pas èèn week daar en al zoveel gezien en meegemaakt,geweldig.
    Zit weer met smart te wachten op jullie volgende reisverslag.
    En Derek je word toch wel goed verzorgd door de meiden (of is het andersom) hahaha.
    gr Vera xxx

• 08 Februari 2014 - 20:57

Piet:

Hier regent het ook..dus je mist niets. Ben zeer benieuwd naar de foto s. Ik heb nog een telefoon aan een draadje...
    veel plezier..
    the bossies

• 09 Februari 2014 - 11:53

Corrie :

Wat een prachtig verhaal,we zitten er van te genieten.
    Blijf maar mooie dingen doen,daar heb je je hele leven wat aan.
    We blijven jullie volgen.
    Gr Oma.

• 10 Februari 2014 - 13:12

Gerda:

He Mieke- Derek en Ilse
    Leuk Mieke, nu een verslag van jou, jij kan ook een boek schrijven.
    Gelukkig de koffers weer terug en de volgende keer beter op jullie telefoons passen he.
    Nog heel veel plezier weer, en we wachten weer op het volgende verslag.
    Groetjes uit wognum

• 12 Februari 2014 - 23:28

Chyla En Sjaak:

Geweldig om te lezen. Blijf schrijven, maar vooral genieten!
    Sjaak en Chyla